Iklan

Mar 17, 2010

Rindu utk bercerita disini

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani

Terasa rindu pula untuk bercerita disini setelah rasanya sekian lama menyepi. Bulan Februari hanya ada berapa entri sahaja, sedang sekarang bulan mac sudah sampai hari-hari menuju minggu terakhir. Januari dulu, semangat bukan main dengan entri yg kalau boleh hampir setiap hari nak bercerita. Semangat tu satu hal la kan, masa pun cam banyak dan tekanan juga satu hal lagi. Bila tertekan, mula la cari tempat utk bercerita.

Kesimpulannya, sejak akhir2 ini hidup kurang tekanan. Err.. tipu mungkin. Mana ada hidup yg tiada tekanan, lebih2 lagi hidup saya. Jadi sebenarnya bukan kurang tekanan, tetapi tidak membebankan diri dengan tekanan-tekanan itu. Antara cara saya, tekanan itu dianggap seperti angin lalu. Ibarat masuk telinga kiri, terus tembus keluar ikut telinga kanan. Tak lekat lama2 di fikiran.

Oh ya, sebenarnya sedikit sibuk akhir-akhir ini. Atau dalam erti kata lain yg sebenarnya juga, sengaja menyibukkan diri dengan sesuatu yg mendatangkan faedah. Insyaallah, dan Alhamdulillah.

Sungguh sangat, bila kita menggunakan kebanyakkan masa yg kita ada hampir sepenuhnya, maka kita kurang lagi memikirkan perkara2 yg menyesakkan hati dan fikiran kita sahaja.

Dan sungguh sangat juga, bila kita terlalu banyak masa terluang yg tidak tahu kita gunakan utk apa, kita sendiri menjadi sangat pasif dan semakin pasif. Mula2 mungkin kita suka, sampai satu tahap kita akan rasa seperti kita tidak berguna apa2.

Ada 47 item yg belum dibaca di dalam Google readers saya. Jadi, saya nak mengadap benda2 alah itu jap. Err.. ianya cuma blog2 yg saya subscribe to my google reader. :D


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...