Iklan

Nov 25, 2012

Saya Tak 'Makan Hati'

Bismillahirrahmanirrahim...

Perempuan mana yang tidak takut menjadi gemuk. Wanita mana pula yang tidak kisah tentang gemuk. Tubuh berisi, menggeleber di sana sini. Tiada siapa yang hendak begitu sebenarnya. Pakai baju ketat sikit, sudah nampak isi yang terlebih, perut yang membuncit. Sebab tidak ramai yang suka gemuk jugalah, di mana-mana ada sahaja produk pelangsingan. Samada produk berbentuk pemakanan atau alat senaman, krim pemecah lemak, malah rawatan juga disediakan bagi membuang 'gemuk'.


Senang kata, hakikatnya disini, ramai yang hendak menjadi kurus.


Suatu ketika dulu, saya yang tingginya setengah inci lagi ke lima kaki ini, pernah gemuk juga. Orang dah rendah, berisi sikit memang nampak gemuk. Masa itu, memang nak sangat langsing macam Fauziah Latiff. Pakai apa sahaja pun, menarik sahaja kelihatan. Sekarang, kalau jumpa kawan-kawan lama, ramai yang menegur, 'Kurusnya mu la ni'. Hakikatnya, saya sudah berjaya kembali berisi sejak enam tahun lepas.Sebelum enam tahun lepas, selepas 1999 berat saya bermain sekitar 40 - 43kg sahaja, malah pernah turun ke 39-38kg.


Gemuk, bukan bererti tidak cantik. Kurus pula, bukan bererti makan hati berulam jantung sahaja. Tapi kalau makan nasi panas dengan jantung pisang rebus, cicah pula budu, memang tak angkat muka la jawabnya. Sedap bangat! Kalau saya pula, makan la banyak manapun, memang badan susah hendak berisi (gemuk).


Mungkin kamu nampak saya kurus. Mungkin kamu tahu serba sedikit kisah saya yang dulu. Tidak, saya tidak makan hati. Saya cuma suka makan hati ayam sahaja.


Bangunan tinggi itu merindukan saya pada seorang teman, ntah kemana menghilang dia. Masih ingatkah dia kepada saya.

2 comments:

  1. Saya pun suka hati ayam dan lembu :)

    p/s: Bila Su nak bercerita pasal percutian baru2 ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati ayam goreng celup tepung kat pasar mlm pun best... kan? Hehe..

      Tunggu... :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...