Iklan

Jul 10, 2013

Grand Lexis Port Dickson : Mewah Untuk Yang Ingin Relaks2 Sahaja

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum...

Cerita pasal Vietnam tak habis lagi, tup tup timbul cerita pasal Grand Lexis Hotel pula. Alang-alang dipelawa ke hotel mewah itu, aku redah sahajalah. Lagipun aku tidak perlu keluarkan uang sedikitpun untuk bayar hotel. Hehe...  Ok, let's make the story fast and furious.. err, i mean fast and simple.

Let's make the pictures do the story yaw!

Kami ditempatkan di chalet atas air, maka kami pun berangan dapat mengail ketam atau sekurang-kurangnya dapat melihat air laut di bawah tapak kaki. Tapi ternyata angan-angan menjadi debu, memang chalet kami atas air, tapi chalet kami di tingkat atas! Maka selamatlah ketam-ketam itu. Oh, waktu ini baru sampai dari KL, sekitar jam 5 petang, dan Aisya dengan seronoknya menggalas beg kipling merah kesayangan aku yang dibeli di Vietnam.

Chalet di sebelah sana pula, hanya setingkat. Berderet bersusun-susun dan dihujung sana ada sambungan balkoni antara deretan chalet sana dengan chalet sini.


Biliknya sangat besar. Katilnya sangat besar. Aku agak-agak, kalau minta extra tilam, boleh muat lagi nak letak dua atau tiga tilam kat depan ni.

Terkial-kial nak masuk sebab ada seorang budak kecil ketiduran dalam usungan mamanya.


Swimming pool ini hanyalah diluar pintu gelongsor dapur kami sahaja. Hanya selangkah keluar dan anda akan dihidangkan dengan air biru ini yang suam-suam kuku yang seperti ada tangan, memanggil-manggil seolahnya kami tidak pernah bertemu air. Hahahaha...


Bilik mandi merangkap bilik tukar baju, jamban di sebelah tu, almari built-in itu siap dengan meja menggosok pakaian dan seterika lagi. Yer la.. bilik mahal-mahal kalau kena minta sekerika adalah sangat cap ayam.





Lobi hotel, saja ambik gambar sebab kononnya lampu ni cantik.




Dapur kami... yang aku sangat-sangat berkenan, maka disitulah aku selalu bertongkat dagu sambil membayangkan design dapur untuk rumah sendiri nanti.




Esok paginya, air surut dan nampaklah pasir hitam. Bukannya putih seperti pantai-pantai di terengganu yang tercinta.

Kami hanya semalam sahaja di sana. Kalau nak lama lagi, bayar guna wang sendiri la kan, dari poket sendiri. Esoknya kami terus balik KL. Sampai KL berehat sejam, kemudian bertolak balik pula ke Terengganu. Very fast trip we got. Next, Tasik Chini pulak!

2 comments:

  1. kalau labuh pukat kat tiang-tiang chalet tu, mau dalat ketam... tapi kena berani terjun ke dlam air laut la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.. kalu gitu, dah bleh jual dah tu. Tapi kot Grand Lexis mintak share jer. Hahaha....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...