Iklan

Sep 21, 2014

Reunion!

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum...


Kali pertama aku hadir ke perjumpaan sahabat-sahabat lama zaman sekolah, aku dah tak ingat tahun berapa walaupun aku cuba ingat. Ada ingatan yang sipi-sipi sahaja tentang perjumpaan itu. Yang pasti ianya diadakan di dalam bilik mesyuarat (motif??) di sekolah kami dengan kehadiran seorang cikgu yang memang terkenal dikalangan kami. Tak ada makan-makan dan minum-minum pun. Tak ada kumpul wang bagi tujuan tersebut. Ianya semata-mata berjumpa dengan cikgu tersebut, barangkali. Oh ya, aku rasa tahun itu adalah tahun kami masih dibangku universiti. Itu sahaja yang aku ingat.


Kali kedua, sekitar 5, 6 tahun lepas. Bukanlah reunion pun sebenarnya, cuma berkumpul beramai-ramai dirumah seorang kawan yang aku sendiri tak kenal pun! Aku hadir, hanya kerana nak jumpa beberapa orang kawan. Itupun tak lama, sebab aku ada affair dengan kawan aku masa tu, yang turut hadir dengan isteri dan anak-anaknya. Hahaha... Ok, itu cerita lama. Tutup buku.


Dan kali ini, akan datang ini, mungkin kali ketiga aku akan hadir untuk reunion. Kali ini betul-betul punya reunion sebab kena bayar, ada makan minum, dibuat di dewan yang ditempah dan aku dijemput hadir. Ada sekali dulu, sekolah aku dari form 4 - form 5 buat reunion dekat sebuah motel desa, aku tak kisah pun untuk pergi sebab aku malu. Lagipun tak ada kawan yang beria-ria ajak aku join. Kali ini, reunion dimulakan dengan berkumpul di 'telegram'. Hmmmm....


Alahai, setakat bersua di alam siber yang tak nampak wajah dan tanpa suara itu, aku berani la pumpang pumpang. Hahaha.... Tengok gambar kelas yg dikongsikan, muka-muka dalam gambar tu, aku masih ingat. Nama-nama diaorang pun masih lekat kat ingatan. Tapi sekarang dah 2014, wajah manusia menuju 40-an adalah berubah sangat ok. Jumpa dan bercakap pun, belum pasti aku kenal dan tahu diaorang kawan sekolah. Lebih-lebih lagi lelaki la kan. Aku pula tinggal sekolah tu naik form 4. Bertambah-tambahlah aku tak diingati sangat.


Jadi sekarang aku terfikir nak pergi ke tak, walaupun aku dah bagitau confirm nak join. Err... masih boleh tarik diri kan? :P

2 comments:

  1. Sila jangan pergi...

    Kita anti sosial.....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...

      Kan.

      Perkataan 'sosial' tu mengingatkan aku kata2 a.r.tompel dalam 'anak bapak'.. hahaha...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...