Iklan

Dec 10, 2014

Reunion Ex-SMADG 1989 - 1993

Bismillahirrahmanirrahim


Entri ini tidak bergambar walaupun ianya tentang perjumpaan semula bekas pelajar Sek. Men. Agama Durian Guling tahun 89 - 93. Aku tak mengambil gambar sebarang satu pun. Aku lebih teruja berjumpa mereka-mereka yang masih kenal aku, biarpun aku di situ hanya sehingga 1991, 3 tahun yang masih mentah. Tingkatan 4 aku dah ke sekolah lain. Perjumpaan itu pula hanya melibatkan bekas pelajar tingkatan 1 1989 sahaja. Bukannya melibatkan seluruh tingkatan pada tahun tersebut seperti yang selalunya dibuat, yang memang aku tidak endah untuk hadir. Ianya pengalaman baru, pengalaman pertama.


Nak kata aku introvert atau antisosial, aku mengaku memang benar. Sekarang la tapinya. Dulu-dulu masa bersekolah di sekolah tersebut, aku berkawan dengan semua orang. Kawan-kawan baik aku merata kelas. Masa tu ada lima kelas. Tingkatan satu aku kelas 1A2, tingkatan 2 pun aku kelas 2A2. Cuma tingkatan tiga pada tahun 1991, sekolah itu tiba-tiba nak cuba asingkan kelas mengikut jantina. 3A1 dan 3A2 lelaki, 3A3 hingga 3A5 kelas perempuan. Aku kelas 3A3.


Sebenarnya dari awal lagi, biarpun telah memberi persetujuan untuk hadir, aku masih teragak-agak. Sungguh, aku macam nak kena tempuh suatu peristiwa besar, sehingga terbawa-bawa ke dalam mimpi! Entah berapa kali la juga aku bermimpi pasal perjumpaan itu. Padahal, jumpa kawan-kawan lama saja pun. Apekehal yang kecoh sangat, berdebar macam nak kena kahwin! Hahaha.... Sehinggakan bila dah bayar (yang aku rasakan agak mahal sebab aku kononnya nak pergi sorang jer pun), aku  masih berkira-kira nak pergi ke tidak. Malah pada hari perjumpaan tersebut, memandangkan jarak rumah aku dengan tempat perjumpaan tak adalah jauh mana, jam 11 aku masih relaks kat rumah sambil fikir nak pergi ke tak. Aku segan.. hehe..


Tapi akhirnya aku pergi juga, dengan niat nak jumpa beberapa orang kawan yang pernah rapat dulu. Siti Zainab, Zawati, itu jer la pun. Bagaimanapun memang tak menyesal sungguh la aku pergi. Ramai yang masih ingat pada aku, kenal aku. Dan ramai lagi yang rapat dulu dengan aku, turut hadir dan masih boleh berborak dengan kecohnya dengan aku. Alhamdulillah. Siti Khadijah, Norliza, Engku Fatimah Nasuha, Fadzilah Majid. Jumpa dengan diaorang membuatkan aku terfikir, bagusnya kalau aku tak tukar sekolah dulu. Hehe...


Ya... kalau ditanya, pada tahun bilakah aku kalau boleh, nak undur ke belakang semula. Aku, kali ini akan yakin menjawab, tahun 1992 ketika tingkatan 4 di SMADG. Ketika aku di kelas 4 sastera arab, duduk sebelah Salmiah Sidik, dan belajar tentang puisi dan pantun. 


2 comments:

  1. Aku pun sembunyikan diri dari kawan2 sek men....haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... aku jumpa la sekejap masa reunion tu. Excited bukan main. Pastu la ni, kembali macam biasa. Tk der contact2 pun. Hahahaha....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...