Iklan

Jun 30, 2008

Hati jadi sakit bila perasaan tidak terluah..

Last friday, aku pegi kuala lumpur dengan kawan-kawan. Rancangan asal, nak shopping dan release tension..tapi, seperti biasa apa yang dirancang, jarang menjadi seperti yang diharapkan. Daripada nak enjoy, jadi sakit hati, jiwa dan perasaan. Itu pun aku still pujuk hati supaya enjoy the time without thinking anything. Kosongkan fikiran, dan lalui hari-hari itu dengan gembira. But still, dalam keriangan yang terlihat di wajah, hati di dalam bagai tertusuk duri.

Hari ini, aku jumpa dengan 2 blog yang sangat menarik hatiku. Satu, blog seorang student malaysia yang belajar di oversea. Aku jumpa petang semalam, tapi baru hari ini sempat baca. Memang 'syok' baca blog dia. Bukan sahaja banyak ilmu kita boleh dapat, malah cerita-cerita dia tentang keluarganya membuatkan kita terbayang-bayang apa yang di baca. Dan yang kedua, blog seorang kawan lama. Sebenarnya sudah lama aku berhajat hendak mencari sahabat aku ini melalui internet. Bagaimanapun, asyik tertangguh ajer! Dan hari ini, taip jer nama dia, aku dapat tahu serba sedikit kehidupan yang dia lalui sekarang. Memang aku merindui sahabat lama aku itu. Hinggakan kekadang, ada waktu-waktunya dia muncul dalam mimpi aku. Dia satu-satunya kawan yang tidak pernah lupa kawan yang pernah aku jumpa.

Alamakkk.. aku kena isi tender. Kalu tak, nanti last minute kelam kabut!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...