Iklan

Jun 3, 2008

Nasihat seorang teman...

"Kita akan selalu diuji, tak kira sama ada dari harta , anak-anak, suami, isteri atau suku sakat kita. Dulu saya pernah ingat saya takkan ada masalah kalau saya buat begini atau begitu, tapi sebenarnya setiap langkah saya ada risiko. Tak kira saya buat begini atau begitu masalah itu tetap begini dan begitu. Sekarang ini saya cuba hadapi masalah-masalah itu, dugaan-dugaan itu dengan hati yang terbuka. Saya rasa ok, tapi sebagai manusia saya tetap terasa sakit, tak kira fizikal, mental atau secara spiritual, kesakitan tu tetap ada. Cuma kita perlu kuatkan semangat dan terbuka tangan menerima ujian kerana setiap ujian adalah pemberian bermakna dari Allah kepada kita. Tanda kasih dan ingatan Allah buat kita.
Allah tak berikan dugaan itu secara sendiri tetapi pakejnya sekali iaitu keimanan dan jati diri.
Saya harap kak su sentiasa kuat seperti dulu. Saya kenal kak su dulu pun seorang yang tabah.
Macam saya kata tadi, tak semua orang kuat macam kak su, even me, i'am not sure what if i put my foot into your shoes. Tetapi semua itu ada hikmah tersembunyi. Kita tak tahu tapi Dia Maha Tahu. Begitu juga dengan Dania. Ada bahagia menanti dia dan kak su, Insya Allah.
Yakinlah kak su, itu satu yang pasti."
~ Wani

Thank you so much friend. I put your advice here, so that everytime i feel lost, i know where to go...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...