Iklan

Jun 15, 2010

Eksplorasi blog masakan.. oh, sungguh mengasyikkan!

Bismillahirrahmanirrahim...
Semalam petang selepas dirasakan diri ini bebas dari tekanan final report yg telah diselesaikan dan coordination meeting yg baru habis, saya telah menghidangkan diri sendiri dengan pemandangan2 yg sungguh menyelerakan. Oh.. begitu indah sekali.

Kalau perasan, ada beberapa blog masakan disenaraikan di sebelah kiri blog ini. Sungguh, saya jarang punya waktu secukupnya utk menjelajah ke sana. Jadi, semalam saya berkunjung ke sana tanpa salam dan sapaan. Saya pengunjung misteri tanpa suara. Dari situ, saya terbang pula ke blog2 yg ada dilinkkan di blog mereka. Oh.. sungguh seronok sekali.

Selain mencuba resepi baru, saya juga sangat suka mengumpul majalah2 resepi, membaca resepi dan menonton rancangan yg berkaitan dengan resepi. Contohnya disini, saya biasanya akan membeli majalah rasa, saji, mingguan wanita dan pelbagai lagi yg menghidangkan banyak resepi. Biasanya keluaran ramadhan dan syawal. Saya juga masih menyimpan buku2 dan majalah resepi yg berabad dulu dirumah saya, termasuk resepi2 yg dipotong dari suratkhabar dan majalah. Dulu, rancangan masakan di tv jarang saya ketinggalan. Sekarang channel AFC pula menjadi santapan mata. Mencari resepi mudah, oh buka sahaja internet. Di youtube atau diblog masakan, banyak diberikan tips2 masakan. Oh... begitu mudah sekali.

Dah tiga 'oh' disini.. siap dihighlightkan lagi. Sebelum saya menambah lebih banyak 'oh', baik saya berhenti dulu. Saya hendak menjamukan selera tekak saya dan mengisikan perut saya dengan breakfast berat pagi ini. See you.

Lihatlah contoh ini. Betapa berselera mereka makan, lebih2 lagi sebab makanan itu free.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...