Iklan

Oct 5, 2011

Penamat Yang Paling Dibenci

Kalau menonton drama berepisod di tv samada astro, tv3 atau RTM, paling aku benci bila dah syok-syok setiap hari layan, pada hari episod terakhir ditayangkan, ada sahaja kerja lain yang perlu dibereskan diluar, atau aku terlupa sebab terlalu asyik layan member borak sambil makan minum di kedai makan. Balik-balik rumah, mak atau adik, atau Aisya sibuk cerita tentang episod terakhir tu. Arghhh... memang sangat kecewa! Baik tak payah tengok dari awal. Geramnya!!


Kalau drama bersiri itu pula, sedari awal sangat menarik jalan ceritanya. Hari-hari aku tengok, kalau boleh tak nak terlepas satu episod pun. Tup-tup di episod terakhir, semua orang mati. Lepas sorang, sorang. Macam cerita Kasih Alia baru-baru ni. Sangat mengecewakan. Kesudahan cerita seperti mereka sudah kehilangan idea untuk meneruskan cerita. Jadi satu persatu watak menghadapi kematian, tinggal Kasih dengan Nabil sahaja. Oh, mudahnya!!


Sama macam filem Nur Kasih The Movie, penamat cerita adalah sesuatu yang normal dalam kehidupan, menjadi tua dan menghadapi kematian. Hampir kesemua kehidupan adalah begitu, dan ianya adalah biasa. Bukanlah bererti saya nak mencari sesuatu yang tidak logik seperti Cicakman tu, tapi kekadang lebih seronok tengok pengakhiran yang jarang berlaku tapi memang wujud dalam kehidupan.


Itu kalau drama atau filem, bagaimana dengan novel?


Penamat yang paling dibenci ialah bila dah syok-syok baca dari first page, memang tengah layan sungguh-sungguh, air mata merembes sudah, senyum sorang-sorang pun sudah, tup tup, a few last pages is gone!! Arghhh.... Tensionnya!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...