Iklan

Mar 30, 2014

Aku baca Kelabu, dan dengan aku sekali jadi Kelabu

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum...

Pernah tak korang baca novel, dan kemudian perasaan jadi lain macam?
Sepertinya
Korang hanyut dalam cerita 
yang korang baca

suatu ketika
ada seseorang tegur aku
katanya baca novel ni
sesuatu yang tak elok
sebab 
adakalanya pembaca jadi hanyut
dalam cerita yang 
direka-reka.

tapi aku membantah,
walaupun jauh kat sudut hati
ada sedetik kata membenarkan
sebab aku perasan
kekadang aku begitu

Kelabu
menarik aku dari realiti
hinggakan aku tak boleh tidur
pejam mata, terbayang Amir @ Amira
padahal
sebelum tu aku minum kopi
secawan besar kat Secret Resepi
sementara tunggu Aisya habis tusyen
 dan kopi itu aku salahkan
ketidakbolehan aku untuk lelap

Aku tak suka
bila jadi begini
tapi aku respect penulisnya
sebab berjaya buat pembaca
hanyut
hanya dengan cerita rekaannya

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...