Iklan

Jan 11, 2015

Hari ke Sebelas Dua Ribu Lima Belas

Bismillahirrahmanirrahim


Letih. Tapi seronok! Hujung tahun lepas dan awal tahun baru ini, sangat meletihkan, tapi puas hati. Gembira. Ya... adik aku dah selamat diijabkabulkan pada 27hb. Disember yang lepas. Rasanya seperti dah selesai satu masalah kami sekeluarga, dan baru boleh merancang macam-macam. Lembu ayah dah selamat menjadi gulai, serba sedikit meringankan kerja ayah memberi makan kepada lembu-lembu. Ya.. masih ada dua ekor lembu lagi. Maknanya ayah masih kena berfikir panjang juga untuk ke mana-mana menyertai kami bercuti. Hehe...


Hari pertama persekolahan tahun ini, yang dilambatkan kerana banjir. Tak, banjir tak memberi kesan mana di daerah kami. Tapi kesannya sangat teruk di banyak kawasan. Hari pertama kena bangun awal seawal sebelum azan subuh. Hari pertama kembali kepada zaman aku bangun jam 5.30 pagi dan jam 6.20 dah mengaum bunyi bas sekolah pokdin dengan aku dalam perut bas. Bezanya kali ini, bangun, solat, bersiap dan sediakan sarapan ringan untuk Aisya yang memulakan tingkatan satu tahun ini. 6.45 Pagi baru menderu kereta aku membelah jalan raya cuba mencari jalan yang mudah dan tidak sesak. Banyak lampu trafik, aku tahu itu. Sesak dengan ramai yang hendak ke sekolah dan ke tempat kerja juga, aku maklum itu. Tapi aku tak pernah melaluinya. Hanya dengar ayah yang keluar ke kedai kopi seawal 6.30 pagi yang bercerita.

Tak, aku tak biasa sebab aku selalunya jam 8.30 atau 9.00 pagi, baru keluar ke pejabat. Hahahaha....


Seronok pula, dapat merasa gelap ke terang.


Take a deep breath, think positive and adapt to a new life, suraya!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...