Iklan

Apr 6, 2008

Hijrah..

Banyak pengertian hijrah ni, kan... Biarpun dah lama awal muharram, aku baru nak bercakap pasal hijrah. Tak per la, sebab sekarang baru aku terfikir untuk berhijrah lagi. Hijrah ni, sebenarnya bagus untuk membawa pembaharuan dalam hidup kita. Hijrah juga bagus untuk lari tekanan hidup. Tapi... seperti lari dari masalah pun ada jugak, kan. Aku tak nak lari dari masalah, tapi.. aku sudah tidak larat untuk menanggung rasa kecewa. Sakitnya...Pas tu, mulalah aku terfikir nak bawa diri jauh-jauh. Ikut kawan yang beria-ia nak ajak ke Laos. Kerja kat sana. Masalahnya.. yang paling besarlah.. aku tak sanggup nk tinggal Dania lama-lama. Seminggu dua pun aku tak sanggup, apa lagi kalu sampai ke 3,4 tahun, biarpun lepas tu aku boleh relaks sampai 5 tahun. Kesian anak aku tu karang... Alamak, boss dah call, sambung nanti la ek... pasal penghijrahan aku ni.. hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...