Iklan

Jan 23, 2011

Lub Dub Getaran Jiwa

Kenapa heartbeat aku semacam ajer ari ni?

Getaran apakah ini? Kekadang aku sendiri tidak mengerti,
tentang gerak hati yang berbicara tanpa suara, pada rasa.
Aku tidak faham dengan diri sendiri, keliru.
Aku dongak ke langit, lihat awan bertompok berarak,
kemudian aku tunduk ke bumi tumpul rumput bumi dipijak tapak kaki.
Dimana aku? Apa yang aku cari?
Dunia berputar ligat disekeliling aku.
Satu persatu memeta dalam hidupku.
Seorang demi seorang juga meninggalkan aku.
Yang tinggal hanya bayang.
Yang ada hanya sepi, bisu, pada bayang itu.

Telah aku padam,
telah aku hitamkan,
seluruh tali penghubung.
Tapi ianya masih jelas, di latar yang putih bersih.
Masih berbekas pada luka yang tinggal.

Aku cuba isi segala kekosongan, ruang yang ada.
Jelasnya, ianya hanya mengisi masa.
Hanya mengisi sepi.
Bukan mengisi ruang kosong itu.
Harus bagaimana lagi.. perlu aku lakukan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...