Iklan

Nov 4, 2008

Fokus kepada kerja

Kembali fokus kepada kerja membuatkan serba sedikit segala masalah-masalah peribadi dilupakan seketika. Last week, aku kena attend dua meeting dengan klien di site office. Projek-projek ni, kalau duit tak ader susah nak jalan. Itu yang mengurangkan dan melemahkan semangat aku sehingga memang betul aku serba sedikit mengabaikan projek itu. Banyak juga aku kena hentam ketika mesyuarat tersebut. Mujur juga selepas aku balik dari Kuala Lumpur minggu itu, semangat aku untuk membuat serba sedikit persediaan untuk mesyuarat tersebut, ada. Jadi, persediaan dah ada untuk aku menangkis peluru-peluru yang dilontar. Dan mujur juga, mereka semua (yang menghadiri mesyuarat) memberi pertolongan dan sokongan untuk apa yang perlu dilakukan seterusnya. Jadi, semangat untuk kembali berfikir kencang tentang projek itu kembali semula.

Keesokkan harinya juga, aku perlu mengadap klien untuk sekali lagi. Membincangkan dengan lebih terperinci perancangan projek atau 'recovery plan' yang perlu dilakukan. Mujur juga petang semalam, selepas mesyuarat aku telah berbincang dengan site supervisor apa perancangan kami seterusnya. Jadi, bila kami bentangkan plan kami, dia nampaknya berpuas hati. Alhamdulillah. Cuma sekarang, aku kena pastikan perancangan itu berjalan dengan lancar.

Ahad lepas pula, seminar ISO kami bermula. Sehari suntuk kami mengadap wakil syarikat yang telah dilantik membuat seminar itu. Sesi pengenalan kepada ISO berjalan lancar dengan meninggalkan banyak kerja (homework) yang perlu kami siapkan sebelum fasa ke-2 pada 25 dan 26 haribulan nanti. Jadi ini bermakna aku akan agak sibuk mulai sekarang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...