Iklan

May 3, 2010

Sangat sakit kepala

Bismillahirrahmanirrahim...

Sebab apa sakit kepala? Aku bertanya2 sendiri. Kemudian teringat semula apa yg berlaku hari ini. Pagi tadi ok sangat. Teringat kerja sedikit lagi yg belum siap, terfikir nak cepat2 pergi kerja. Tapi sayang plak nak tinggal anak2 sedara yg cute mute sumer. So, sementara melayan anak2 sedara itu, sempat membuka laptop dan menyiapkan kerja yg tertinggal sedikit sahaja. Siap, lega.

Cium2, gomol2 anak2 sedara, kemudian bergegas memandu ke pejabat. Bukan selalu diaorang balik kg, tapi setiap kali diaorg balik, setiap kali itulah aku lambat ke opis. Hehe..

On the way, boss tepon.

'On the way boss! 5 min sampai'.

Tapi, aku singgah kedai jap, hantar temporary printer. (Yg ini aku citer kemudian. ;) )

Sampai pejabat, discuss serba sedikit ngan boss, kemudian selesaikan calling2 saper2 yg patut sebelum keluar. Nak gi kolam, singgap consultant office, Xerox, dan jam 11pagi, elok2 jer sampai kolam. Janji ngan subkontraktor, diaorang tak der lagi. Duduk rehat tepi kolam sambil bermain2 dgn sauh cedok habuk2 atas permukaan air.

Well, mood sangat ok.

Subkontraktor sampai, Man sampai, 2 orang lagi sampai.

Discuss2, mood mula bertukar. Tiba2. Sangat tiba2.

Sebab benda2 kecik tu la! Aku malas sungguh nak layan. Bagi la something big problem, aku dengan happy cuba settlekan sedaya upaya. Jangan disebut2 benda2 kecil, remeh temeh tu, sakit kepala aku!

Dah la aku lapar. Aku kalau lapar, dan orang plak buat aku marah, memang marah aku berkali2 ganda naiknya. Rasa nak tolak jer diaorang dalam kolam.

Sampai ke petang mood aku tak betul.

Cisss.. sampai hati sungguh diaorang rosak hari aku yg bermula ceria. :(

Sampai la ni aku sakit kepala. :((

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...