Iklan

Sep 8, 2010

2 Days before

Hahaha... mengira macam dalam cerita orang puteh tunggu meteor jatuh ke bumi atau sebelum hari perkahwinan Lex dengan Lana. Err... terpengaruh dengan Smallville skit sebab sejak bulan puasa, marathon tengok series Smallville. Orang lain marathon khatam Quran, aku marathon tengok Smallville. Nampak kan, betapa tidak menjadinya Ramadhan tahun ini pada aku.

Mungkinkah kiamat sudah dekat? Sebab aku tengok dan perati, bulan puasa tahun ini ramai yg lemah dan tak larat sungguh. Tapi aku tak lupa baca Quran walaupun tak khatam satu Quran sepanjang bulan Ramadhan yg barakah ini.

Ramai yg sudah selamat balik kampung. Adik aku, petang kali barangkali baru sampai dari Kuala Lumpur. Mak bungkus tapai hari ini. Sebelum aku pergi kerja pagi tadi, mak sedang kukus beras pulut. Aku tinggal banyak pesan kat Aisya supaya banyak menolong neneknya. Kesian mak, macam tak larat jer. Aku? Tak berapa nak sempat menolong. Tengok, pagi ni pun aku masih mengadap kmputer di pejabat. Ada kerja kena settle sebenarnya, kalu tak aku pun tak datang dah kerja. Ni pun lepas taip entri ni, nak balik dah. Nak singgap mydin jap, beli lampu lip lap.

Malam tadi, bertungkus lumus aku menarik wayar extension nak pasang lampu lip lap. Bila switch on jer, tak nyala. Arghh.. geram sungguh. Mungkin sebab lampu tu dah lama kot. Kesian rumah aku, tak der lampu lip lap. Dah la pelita langsung tak pasang kali ini. Sebab tak der orang nak layan. Rumah orang lain meriah sajer dengan pelita dan lampu lip lap segala bagai tu. Last-last, aku cucuh jer lilin dan letak sekeliling rumah. Seronok kejap tengok cahaya lilin bersinar menyimbah kaler kuning. Kejap jer la, lilin raya kan pendek jer. Kejap jer habis la.

Ok, la. Nak balik dh la. Orang lain sumer dh cuti. Selamat bercuti dan berhari raya sumer!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...