Iklan

Sep 21, 2010

I love 'mint'

Assalamualaikumm...

Lama tak menjenguk ke ruangan new post di sini. Sebabnya, kekurangan idea sudah otak ini walaupun masa drive or cooking or bathing or sleeping (eh.. masa tidur pun fikir jugak!!), idea datang bertalu-talu bagai dihambat sang belang. Kalau menjenguk ke blog pun sekadar nak menjenguk ke blog2 yg disenaraikan disebelah. Saya tak bookmarks sebab tak nak menyemakkan browser Mozilla Firefox saya.

Tadi singgah bersahur.. eh tak, singgah menjengah blog orang yg seperti biasa la, tunjuk kek lawa2 dan nampak sedap. Hehe.. Serius nampak sedap sebab kaler hijau. Saya tak suka kalau kek atau biskut atau aper2 dessert berwarna merah. Sebab biasanya ianya adalah perasa strawberri atau sirap yg selalunya manis. Saya suka hijau. :D

Hijau adalah segar. Hijau perasa ubat gigi, err.. begitulah kebiasaannya orang kata kalau ada perasa mint. Mesti dikaitkan dengan ubat gigi yg pedas berflourida. Tapi saya suka. Rasa segar mint itu sedap. Lebih2 lagi aiskrim perasa mint. Sedap!

Hijau juga adalah alam. Daun, rumput, pokok2. Dan.. pistachio! Kek atau biskut yg berwarna hijau juga biasanya berperasa pistachio yg cerdik. Adik saya panggil itu kacang cerdik. Malah dah lekat nama tu pada kacang pistachio dikalangan kami semua. Biskut yg berkacangkan pistachio sangat sedap. :D

Err.. ingt nak cari esen peppermint la. Nak buat kek cam dalam blog ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...