Iklan

Mar 10, 2011

Dear diary

Aku, dalam minggu ini terasa macam letih yang sangat. Setiap malam, jam 10 lebih yang jauh lagi ke pukul 11, aku sudah mengantuk dan lena terus. Bukan terlena sambil pegang buku atau handphone sambil layan game ke, tak. Tapi lena dengan berbantalkan bantal tidur, di tempat tidur, buka spek mata dan letak hanphone bawah bantal macam biasa setiap kali nak tidur supaya tak kuat sangat bunyi alarm setiap pagi. Cuma tidak berselimut sahaja. Sedap sungguh tidur, terlebih lagilah perut sudah kenyang makan malam. Err.. tapi aku tak tidur terus lepas makan. Tak baik tu. Cuma, aku jenis yang memang tak boleh tidur kalau perut lapar dan menyanyi-nyanyi. Bising tau.

Makanya adapun malam ini aku cuba mengelak acara sedemikian dengan mengadap laptop yang sudah beberapa malam tidak dihadap kerana ketiduran awal malam. Walaupun sebenarnya kelopak mata bagaikan berat tersangkut batu ke apa, aku cuba bertahan disini. Disini, bercerita kosong-kosong.

Melihat gambar-gambar Maya Karin dalam filem Cun, sebagai Luna yang merupakan gadis bandar belajar jadi orang kampung. Tengok dia bergambar dengan kerbau, terfikir juga aku, kalau aku beranikah? Sedangkah hari-hari boleh nampak kerbau berkubang di baruh, kotor dan bersalut selut. Tidak berani sesekali mendekat kerana takut ditanduknya. Tapi aku agak, mungkin kerbau yang disolek-solek itu memang jenis yang jinak, dan tidak tanduk orang. Hahaha...

Rambut Maya Karin panjang, cantik. Dan aku rasa menyesal potong rambut dulu, sebab walaupun dah agak lama aku rasa rambut aku tidak panjang-panjang pula.


Seluar pink yang dia pakai tu cantik, mesti mahal kan. Dan dia pakai selipar crocs jer! Dan nampak cantik!!

Tapi, yer la kan.. orang cantik, pakai apa sahaja pun memang la nampak cantik.

Untuk melihat gambar yang lebih jelas sila ke www.ohbulan.com. Aku subscribe blog itu dekat google reader aku. Bukannya apa, sesekali perlu juga ambil tahu dunia artis-artis ni. Jadinya, tak ada asyik ternganga bila dengar orang bercerita, berkerut dahi sumer cukup lengkap, sebab tak tahu perkembangan artis kan. Hehe...

Teringin nak cari seluar pink macam tu.. hmm..

Ok, dear diary.. Aku ada kerja yang harus dan mesti aku beresi. Tapi sungguh sangat, aku tidak dan masih belum bersemangat nak mulakan. Kelopak mata masih terasa berat dan aku yakin apa yang aku perlu sekarang. Tidur awal. Mungkin letih sangat. <--- ayat penyedap hati.
Bye.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...