Iklan

Jul 14, 2011

Diari Tiga Hari

Selasa

Aku suka putih. Maksud aku kaler putih. Tengok sahaja kasut, beg, baju warna putih, memang sah-sah berkenan. Lebih-lebih baju yang kain kapas lembut giler, yang kembang-kembang, ada renda tapi mahal tu. Fuhhh... memang luruh hati jantung buah pinggang sumer sebab pendam perasaan nak beli tapi tak beli. Yer, berkenan bukan bermakna aku nak. Ibarat bercinta tidak semestinya berakhir dengan nikah kawin. Kan, kan. Hehe...

Ok, aku pergi Bukit Besar sorang-sorang petang tu. Sebab orang lain berpuasa, ganti. Dan yang kumbang seorang tu pulak, terlambat dan tak sempat solat asar di pejabat. Maka, aku dipersilakan naik sendiri. Tapi aku tidak panjat sorang-sorang. Ada beberapa orang lain yang aku dah biasa terserempak di atas bukit tu. Cuma yang aku peliknya, kenapa orang tidak ramai macam biasa? Membuatkan aku sedikit rasa seram. ditambah pula dengan cuaca yang suram. Mujur aku tidak bermuram. Eh.. jadi pantun lak. Hahaha...


Orang tidak ramai kerana aku naik awal. Rupa2nya kebanyakan pemanjat bukit besar naik dalam sekitar jam 6 petang. Terserempak dengan aku masa aku sudah dalam perjalanan turun. Ok, lain kali aku tak pergi awal lagi.

6.10 minit aku sudah menuju ke kereta, terus membuat keputusan ke Mydin Mall membeli serba sedikit keperluan asas dapur yang terlupa aku beli baru2 ni. Aku jenguk dulu tengok sandal cantik-cantik kat pintu masuk pasaraya. Tengok jer. Masuk pasaraya, jalan-jalan, pusing-pusing, aku selesa berjalan sebab aku bersport shoe. Kemudian ambik2, bayar2 secara cepat. Sempat sekali lagi jenguk ke kedai kasut tadi. Eh, eh.. RM15/=? Betul ke ni? Adik, yang mana satu harga lima belas hinggit nih? Aku tanya adik penjual sambil pegang sebelah sandal yang aku dah berkenan. Takut kalau2 harganya betul limabelas dan org lain ambik kalau aku letak. Hahaha.. Ni nak perabis stok kak. Yg kawasan ni, sumer limabelas, yg kat sini sumer sepuloh. Waaa... aku rasa teruja giler ok! Cepat-cepat aku tanya pasal sandal yg aku pegang, saiz lima takder. Yg ada 6 dan 7. Ok, aku ambik saiz 6. Besar skit jer, tak kisah sgt. Aku balik dgn perasaan yg sgt2 gembira ok. Harga asal sandal tu, RM60/=. Aku dpt RM15/= jer. Memang rezeki aku. Hehe...

Ok dah.. dh pjg sgt utk entri hari selasa. Oh ya, sandal tu kaler putih. Yeayyy!



Rabu

Malam sebelum pagi rabu, aku mimpi dia. Aku perasaan dah beberapa malam aku mimpi dia, padahal aku dalam proses utk melupakan dia. Malah minggu lepas lagi aku sudah berniat, tidak mahu berjumpa lagi. Jawab call dia lagi. Paling lekeh pun, aku cuma akan jawab sms dia, tu pun seperti biasa, kalau dia sms malam, aku jawab pagi. Kalau dia sms pagi, aku reply malamnya.

Tapi tup-tup bila dia call malam tadi (rabu), dan masa tu aku tengah mengadap Chuzzle Deluxe kat laptop, telefon pula ada kat tepi laptop, sah-sah la aku nampak nama saper yg naik. Dia. Dan rasa serba salah yg mengakibatkan aku jawab juga akhirnya. Yg juga akhirnya membuatkan aku selepas itu sedih sendiri. Down terus. Tapi aku tetap pergi makan nasi kat dapur, sebab bila tensen aku rasa nak makan.

Sungguh, aku sangat sedih. Dan benci bila aku berperasaan begini.


Khamis

Bila sedih, apa yang anda buat? Perasaan aku sekarang adalah, aku teringin nak shopping. Aku sangat terasa nak makan kek yg sedap2.

Petang ni, kalau tak pergi panjat bukit, aku nak ke bandar la. Nak gi cari apa2 yg aku teringin itu.

Ya, nasib yg baik itu tidak selalunya bersama aku. :(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...