Iklan

Nov 1, 2011

Ketawa Itu Ubat Terbaik Merawat Duka

Kadangkala masa kita berduka atau moody, kita perlukan seseorang yang boleh buat kita gelak dan menceriakan hari kita. Sebagaimana kita juga memerlukan a shoulder to cry on atau teman berkongsi cerita. Lepas nangis-nangis keluar air mata darah semua, hingus-hingusan, dan tisu habis berkotak, kalau ada orang buat lawak, mesti kita gelak, kan. Sambil-sambil kesat sisa air mata, kita gelak sama sambil cuba cover malu sebab dah nangis sakan. Hehe..


Citarasa kita mungkin berbeza, tapi di sini saya kongsikan antara link ke blog yang pernah membuatkan saya gelak sakan. Dan video juga dari Youtube yang pernah saya terjumpa. Saya tak cari sangat sebenarnya, tetapi kekadang saya terjumpa dikongsikan di mana-mana. Ada juga yang memang saya dah subscribe seperti IniAnwarHadi dan yang sepertinya di Youtube.

Hari ini videoklip ini telah berjaya membuat saya gelak sampai keluar airmata. Dah lama tak ketawa sakan camni. Memang melegakan perasaan. Saya tengok kat blog OhBulan. Sesekali layan jugak blog tu tengok gambar artis kahwin perabih duit ribu riban.


Blog Hazrey, wartawan tu.. memang ada kat google reader saya. Bacalah entri dia yang lama-lama, antaranya yang ini. Memang kelakar tahap gaban. Banyak lagi entri dia yang sinis, pedas, tegas, dan kelakar juga. Err... pada saya la kan. Untuk ketawa, kita perlu buka minda. Jangan menyempitkan minda berfikir di satu cabang sahaja. Jangan pula serius sangat. Dalam banyak keadaan pun, jika kita serius sangat, kita tak dapat berfikir dengan tenang. Itu yang kadangkala tengah2 meeting pun, ada yang sempat buat lawak. Ianya meredakan ketegangan.

Bila Zulfikar bercerita tentang zaman kecilnya dalam blog Rasa Hati, jangan lepaskan peluang untuk ketawakan dia. Hahahaha... Memang sangat menghiburkan.




Oh, dulu-dulu saya suka bergelak ketawa tengok sitcom Gulligan's Island. Tapi sekarang tak ada dah sitcom lama itu ditayangkan kat tv. Banyak sitcom dulu-dulu yang sangat kelakar dan menghiburkan. Kalau sitcom melayu, layan Pi Mai Pi Mai Tang Tu.

Ok la, sempat menaip entri sekejap selepas tracking parcel buku-buku yang dipesan. Apesal lambat sangat nih? Tudung yang saya order tu, cepat pulak sampainya.. ishh..

2 comments:

  1. assalam suraya

    selamat menyambut eidul adha dan selamat menjalani ibadah korban


    maaf terpaksa tepek kat n3 ni buat ucapan hari raya :D

    ReplyDelete
  2. wassalam wachak..

    selamat aidiladha juga..

    tepek la kat mana2 pun, ianya sangat dihargai. terima kasih.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...