Iklan

May 3, 2009

Agak-agaknya bagaimanakah lelaki idaman anda?

Bismillahirrahmanirrahim...

Agak lama aku termenung depan new post ni, tak tahu nak taip tentang apa. Sambil-sambil tu sempat melayan seorang kawan yang menegur di YM. Dan kami pun berborak tentang teman istimewa impian masing-masing. Hahaha..

Tapi, secara logiknya semua orang punya impian, kan. Jadi tak perlulah gelak lebih-lebih yer. Haa.. yang tergolek-golek gelak tu, bangun skang! Dan impian itu, ada dalam pelbagai rupa. Rumah impian, kereta idaman, kerjaya yang impi-impikan, juga jejaka idaman. Impian itu plak, boleh jadi cuma angan-angan, dan boleh jadi juga cita-cita apabila ada usaha untuk mendapatkannya, kan.

Bagi aku, kalau bab jejaka idaman ni, aku kureng sokong skit la kalu perempuan terkejar-kejarkan seorang lelaki. Pada aku, perigi tetap tidak boleh mencari timba. Bukan bererti perempuan tidak boleh mencari dan cuma menunggu, tidak. Cumanya, untuk langkah pertama bagi sesuatu perhubungan adalah lebih sesuai lelaki yang memulakan. Lebih manis gitu. At least, biarlah yang lelaki yg memulakan lamaran atau mengajak kahwin.. bukannya perempuan.

Well, my 'lelaki idaman'.. hehehe.. walaupun tahu ini very impossible bleh dapat, tapi tidak salahlah bukan, kalu sekadar berkongsi impian.. heh. Hey.. nothing's impossible lah, kalu Tuhan izinkan. Bagaimanapun, give and take tetap lebih baik.

1. Yang tidak segan ke baruh, berkebun dan berternak
2. Yang tahu erti kesusahan dan tidak pandang rendah org kampung yang susah
3. Boleh berkawan dgn opis boy walaupun ader banglo mewah setingkat dengan lawn yang luas, kereta mewah berbijik2 kalu nak (hahaha..) dan jadi boss besar dipejabatnya!
4. Yg boleh duduk2 bersembang dgn orang tua dgn bermacam2 cerita.

Aikk... tetiba aku rasa lelaki itu macam Rosyam Nor dalam citer 'Rozanna' la! Hahahaha.... Tapi, aku memang suka Rosyam Nor berlakon. Dan si Rita Rudaini tu, aku kalu bleh tk nk miss citer2 dia. Suka!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...