Iklan

May 20, 2009

Aiskrim ubat penenang

Bismillahirrahmanirrahim...

Ingat tak, dulu-dulu masa bergelar student atau budak sekolah, bagaimana perasaan bila nak exam? Pada aku, dulu lah bukan. Sebab aku dah lama tinggalkan zaman itu. Dan kali terakhir kembali bergelar student juga, hampir 3 tahun lepas.

Ya. Segala kecut perut, sakit perut, berdebar, dan macam-macam lagi bermain difikiran. Tapi, aku tengok Aisya relaks jer. Sedang aku yang berdebar lebih-lebih. Nak tinggalkan dia untuk pergi ke Kuala Lumpur juga sudah berapa kali bertangguh kerana bimbangkan persiapan exam dia. Manalah dia yang baru darjah 1 itu tahu takut untuk exam kan. Sedang exam tu pun, dia tidak faham lagi untuk apa. Dan baru sekarang ini juga aku baru tahu perasaan ibu-ibu yang risau dan takut bila anak-anak hendak menghadapi peperiksaan. Ayah-ayah? Well, mungkin ayah-ayah lebih cool. Ataupun, memang menganggap ianya cuma remeh-temeh untuk dirisaukan. Lagipun, siapa yang memeriksa dan memastikan anak-anak membuat kerja sekolah setiap hari? Ibu, atau ayah? Aisya pasti jawab, MAMA! Anak mama.. hehehe..

Sebatang aiskrim sebagai terapi untuk menenteramkan perasaan. Kerana teringatkan Aisya sedang exam di sekolah. Kerana jiwa yang tidak tenang. Kerana hati yang seperti resah gelisah.

Separuh dihumbankan ke dalam tong sampah.

Membazir lagi RM1.25.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...