Iklan

May 1, 2009

Selamat Hari Buruh / Pekerja.

Bismillahirrahmanirrahim...

Kepada pekerja buruh.. Selamat la hari ini yer. Yang bukan buruh, camner? Sebenarnya hari ini hari pekerja ker hari buruh? Yang pasti hari ini hari jadi Uncle Wan (tumpang lalu..ces!). Kalu hari buruh, pekerja yang dipanggil pekerja buruh, hanya yang bekerja ditapak-tapak pembinaan. Jadi, seronoklah pakistan-pakistan dan indon-indon serta melayu-melayu (jgn dilupakan.. berasa hati pakcik-pakcik kt site tu karang) kt site sana. Boleh enjoy hari ini tanpa bekerja.

Tapi hari ini Jumaat. Dah memang la cuti kat Terengganu ini kan. Cuti tak berganti lak tu. Sian diaorg. Sian jugak kat aku dan pekerja-pekerja lain yang tumpang bercuti. Well.. anyway, enjoy your day. Entri aper neh! Langsung tak der cerita.

Ok. Let's stori mori. Kat terengganu semenjak dua menjak ini sangat panas. Panas yang terik kerana hendak hujan. Tapi, tup tup selepas mendung sekejap pada waktu petang, hujan pula tidak jadi. Panas itu membawa ke malam. Dan tidur, tanpa selimut. Hendak pergi kerja juga satu masalah. Masalahnya ialah untuk memilih baju yang sesuai dengan cuaca yang panas. Lagi la kerja aku kan tidak menentu. Kekadang kena pergi site, kekadang kena pergi jumpa klien. Tapi seronoknya duduk dipejabat bertemankan air-cond. Rasa cam tak nak keluar dari pejabat jer!

Bila cuaca sekejap panas sekejap sejuk ini (bila hujan turun waktu petang), penyakit mudah la singgah. Orang itu demam, orang ini seram sejuk panas tak menentu. Orang itu selsema, orang ini batuk tidak berhenti. Sepupu aku, mokteh, tokwan, kawan di opis sebelah, sumer demam. Semoga cepat sembuh yer! Aku pun, mulut dah melepuh-lepuh ni. Dua biji plak tuh! Aduhh! Sakitnya! Isshh.. dugaan semua ni.

2 comments:

  1. hooo..mmg mcm2 penyakit skrg kan kak? akak take gud care of urself ok. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...