Iklan

May 6, 2009

Ketagihan baru

Bismillahirrahmanirrahim...

Kena baca bismillah yer, utk makan buah epal atau buah pear. Dah habis makan, jangan lupa 'disudahi dengan Alhamdulillah', sebagaimana lagu nasyid Raihan tu. Dah tu, pikir-pikirlah, saper la yang tanam pokok yang memberikan hasil sebegitu sedap. Mungkinkah dari 'Mamamia's Farm'?

Haaa... Tahukah anda dimana Mamamia's Farm itu? Yer.. anda semua bijak sekali. Di facebook. Itulah ketagihan baru aku. Pagi-pagi menuai dan menabur benih di ladang kesayangan, yang memberikan hasil yang langsung tidak menguntungkan. Tapi, seronok ajer melihat pokok-pokok pear, orange, epal, mangga, pisang dll mengeluarkan hasil. Pastu plak, menabur benih di batas-batas yang tersusun dengan mudah itu. Hanya klik sahaja untuk membuat batas dan menabur benih.

Dan, hasilnya juga sudah boleh diramal. Kalau anggur, ambil masa 4 jam sahaja utk berbuah, tapi murah dipasaran. Yang mahalnya, jagung dan bunga matahari, tapi ambil masa 3 hari sebelum boleh dituai. Hehe.. level aku setakat itu jer sekarang ni. Banyak lagi benih-benih lain yg aku tengok memberikan hasil yang menguntungkan.

Saper la yang reka game camni ek? Betul-betul buat aku ketagih la. Pagi-pagi (ehem.. aku sampai sebelum kul 8 di opis yer!), mesti nak kena jenguk dulu takut-takut nanti ada yang terlebih masak dan tak laku lagi untuk dijual. Aku pernah kena sekali, dan lepas tu aku cukup berhati-hati.

Eeiii... betul-betul real la. Menakutkan sungguh Farm Town neh!@#$%^&&**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...