Iklan

Jun 2, 2009

Ini cerita tentang KIKO

Bismillahirrahmanirrahim...

Rasanya semua tahu jenama KIKO. Alaa.. jenama pakaian budak-budak. Yang iklan dalam tv, budak-budak comel nyanyi..K. I. K. O. KIKO! Kalau untuk baby pula, ada jenama Baby Kiko. Ibu-ibu mesti tahu tentang ini. Dulu masa anak masih kecil, sibuk duk cari pakaian Baby Kiko yang cantik dan cute mute. Dah besar sikit, beralih ker Kiko plak.

Macamana plak dengan mak budak yang pakai jenama Kiko? Cam tak masuk akal sikitlah bukan. Tetapi, ini cerita benar. Tiada yang tidak benar melainkan benar-benar belaka. :D

Orang macam aku, yang kecik molek (ecehh!) ada waktu-waktunya sukar mencari pakaian yang sesuai. Susah jugak sebenarnya mencari baju atau seluar bersaiz XS atau S. Kalau ke pasar malam, jangan diharap baju-baju yang tergantung itu ada saiz kecik. Kebanyakannya saiz M, L atau XL. Aku pulak, jenis yang memang pantang sikit baju ter'besar'. Sah-sah la baju atau seluar itu akan terperap jer dalam almari. Memang tak pakai punyer!

So, disinilah jenama Kiko memainkan peranan. Hehe. Aku pernah dengar ada seorang kawan dulu (juga bertubuh saiz S) suka membeli baju budak2 yang cute. Tapi, aku tidak pernah pulak terfikir untuk meninjau baju budak2 untuk diri sendiri, melainkan untuk Aisya.

Ya. Kali ini aku cuba. Seluar track merah jenama Kiko bersaiz 7 untuk Aisya dan bersaiz 12 untuk mama. Hahahaha... Silap plak tak beli jeans Ladybird untuk mama sekali!

Walaupun rindukan Aisya yang masih baby, pengalaman melihat dia membesar ini juga suatu pengalaman indah dan banyak mengajar.

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...