Iklan

Nov 1, 2010

Kekasih yang tak dianggap

Mendengar lagu ini aku teringat seseorang. Tapi, lupakan sahaa tentang itu. Memang lagu itu sekarang yg sedang berdentum-dentam secara perlahan tetapi cukup jelas di telinga aku. Kerana, speaker di pusing ke arah aku sahaja supaya tidak mengganggu orang lain. Ya, memang susah bekerja di ruang yg luas ini tanpa bilik sendiri selepas hampir 7 tahun bekerja dan mempunyai bilik kerja sendiri. Kurang selesa jadinya.

Kecewa itu sakit, semua orang tahu itu. Tapi mempunyai suatu rasa yg indah, di dalam hati, dan tidak mampu terluahkan adalah lebih sakit. Aku pernah merasakannya, dulu. Dan aku juga pernah berbuat sesuatu yg tidak terjangka akan aku buat. Iaitu meluahkan perasaan suka kepada seorang lelaki. Mungkin sesetengah orang perkara itu adalah biasa, tetapi tidak bagi seorang aku. Aku memang jenis yg segan nak mampus kalau bab-bab nak approach dulu seorang lelaki. Tapi kalau bermula dari kawan, segala-galanya mudah untuk diluahkan. Secara bergurau, secara serius, semuanya boleh diluahkan tanpa segan. Sebab kita kawan.

Coretan ini berlaku kerana mimpi semalam. Perasaan ditinggalkan dengan suatu perasaan yang tidak terluah. Dalam mimpi itu aku menangis dalam hati dan menunggu giliran untuk mandi. Sebab nanti ketika air membasahi kepala, aku mengharapkan air mata akan keluar dan turun bersama-sama air shower, seperti biasa. Tetapi aku terjaga dari mimpi sebelum sempat ianya berlaku dan akibatnya sebaknya membawa hingga ke alam jaga. Kenapa ya, hidup aku begini?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...