Iklan

Nov 11, 2010

Penamat yg sungguh baik.. Chinta!

Banyak juga pengajaran daripada cerita Chinta ini. Sejak awal episod lagi, memang aku sudah tertarik dengan jalan ceritanya yg pada aku lain dari yg lain. Lain orang lain citarasanya, jadi tidak hairan ada yg tidak suka, sebab Fasha Sandha yg berlakon atau sebab cerita biasa, buat jahat dan menyesal. Tapi, aku tidak melihat yg itu.

Antara dialog yg aku ingat, bukan sebab nak ingat tapi sebab punya maksud mendalam, 'Dia marah pada Tuhan', 'Saya tahu dan sedar dosa yg saya buat, tapi adakah makcik sedar dosa makcik', dan banyak lagi la. Sangat berterus terang, jelas dan tidak hipokrit. Hinggakan kalau penonton sedar, ada part dialog kena mute dalam beberapa episod awal dahulu. Mungkin sebab terlalu sensitif.

Dan Chinta mati akhirnya, dan ianya adalah ending yg aku suka. Aku tidak suka sangat cerita happy ending sebab realitinya dalam kehidupan tidak semuanya berakhir dengan bahagia. Jika ada yang berbahagia, pasti ada yg menderita. Dalam hati, dalam diam. Dan pastinya yg berbahagia tidak peduli lagi pd yg menderita, kerana dia sedang berbahagia, dengan kehidupannya yg bahagia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...