Iklan

Dec 31, 2010

Suatu kisah di hujung tahun 2010

maaf, sudah tidak tertanggung perasaan ini. moga-moga selepas luahan ini, segalanya akan kembali pulih, hati kembali pulang ke pangkal jalan.

kadang kala kita rasa bersalah, sedangkan kita sendiri tidak tahu dimana dan apa silap kita. kita terfikir fikir dan tertanya tanya. kita rasa pelik pun yer jugak. ishh.. kenapa? hati duk bertanya, tapi mulut tidak berani bersuara. kerna, kita sedar siapa diri kita dan dimana kedudukan kita. jadi kita diam.

kononnya dengan diam, kita mengharapkan perasaan kita akan terpujuk. sedang hakikatnya dengan diam, tiada apa yang dapat diselesaikan, yang kusut makin kusut.

di penghujung tahun ini, aku sedar aku masih tidak mampu melupakan dia begitu sahaja, sebagaimana dia 'meninggalkan' dan 'menghilangkan diri' begitu sahaja. kekadang, aku masih mengharapkan dia 'muncul' kembali berkata 'maaf', atau lebih manis, 'rindu'. aku tidak berjaya memujuk hati supaya kembali dengan memikirkan yang buruk-buruk sahaja tentang dia, sebagaimana aku selalu lakukan bila-bila aku kecewa dengan seseorang. dan selalunya aku berjaya.

tapi, sekarang ada cara lain untuk melupakan dia, dan melupakan semuanya. dengan memujuk diri, rindu itu bukan untuk aku. aku hanya melukut di tepian, menumpang seketika kasih yang melimpah barangkali.

terima kasih, atas pengalaman. terima kasih, atas rasa sayang dan rindu. terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...