Iklan

Mar 30, 2011

Lagi 20 minit

... ke pukul 6 petang. Semua sudah pulang, tinggal saya tercongok sorang-sorang macam sebatang kara sungguh. Tapi masih belum mahu pulang sebab nantinya akan tercongok sesorang juga depan sekolah menunggu waktu Aisya pulang. Bila sesorang begini, hendak buat kerja yang melambak atas meja ni pun sudah terasa tidak ada semangat lagi.


Makanya apa yang saya buat adalah melayan gambar-gambar makanan yang sungguh indah. Dan menyelerakan dan membuatkan saya hanya mampu telan air liur. Tadi sudah makan nasi ayam. Lunch at 4.30 pm! Dalam saya bersin dengan sok sek sok sek hidung tersumbat, mata terasa berair, muka seperti panas.

Saya makan nasi dagang pagi tadi, berlaukkan gulai ikan aye (ikan tongkol) dengan keropok dan lada jeruk. Rasanya ikan tongkol yang dalam kuah nasi dagang yang boleh disalahkan atas apa yang berlaku pada saya. Nasib yang tidak menyebelahi saya kali ini, sebab biasanya elok sahaja makan nasi dagang dengan ikan tongkol. Hampir hari-hari pun saya makan sebab petang-petang mesti ayah beli kat pasar Kedai Buluh. Elok jer, tiada alahan apa-apa.


Makin teruk nampaknya ni. Kena pulang sekarang. Bye.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...