Iklan

May 28, 2011

Kelakuan tidak senonoh di tempat terbuka


Anda kenal chicken wings di atas? Atau perlu dikenalkan dahulu, "Saya nama Lina, awak siapa yer?" Lina perkenalkan diri sambil tersenyum sumbing, makanya dengarlah balasannya"Saya Chicken Wings". Dan Lina jadi marah, "Saya tahulah awak chicken wings, dan saya bakal ngap awak sekejap lagi". Chicken wings pun jadi takut. Hahaha.. Okay, okay, cukup-cukup lah mengarut sedikit-sedikit dalam entri yang kononnya saya tak nak panjang-panjangkan ini.

Ya, chicken wings di atas sangat kurus dan kecut ibarat sudah bersedia takut-takut untuk di ngap kan, oleh Lina. Hahaha..

Berbanding dengan chicken wings versi sama, direstoran yang sama nama cuma ditempat yang berbeza, ibarat jauh langit dengan bumi. Sungguh berkilat, gemuk dan tak sabar-sabar untuk di ngap oleh Lina. Lina lagi.. hehe..



Ini pula pai tee (betul dah kot rasanya ejaanku di sini) yang di isi separuh penuh dan banyak ruang kosong antara isi-isinya itu. Pai tee ini adalah my favourite apabila berkunjung ke restoran nasi ayam terkenal ini. Sedap, tapi mestilah lebih sedap yang dekat tempat yang berbeza itu. Isinya lebih banyak dan padat!

Yang ini, Lina makan pun tak kenyang. Lina jugak yang kena... :P




Yang ini pemandangan paling menyedihkan, seperti di kedai-kedai atau gerai tepi jalan la plak. Bayangkan anda sedang makan kat meja sebelah sini (tempat kamera berada, sebelah sahaja, tak jauh pun). Di meja itu, pelanggan baru sahaja melabuhkan punggung yang penat baru sudah shopping di kerusi yang baru dikosong oleh pelanggan lain. Meja belum sempat dibersihkan lagi, ada pinggan mangkuk sisa makanan apa semua tu, kerana ini bukannya tempat kenduri kahwin yang kena bawak pinggan kotor ke besen pinggan-pinggan kotor.

Kemudian datanglah pekerja restoran membawa besen pinggan-pinggan kotor, diletakkan di atas meja, didepan pelanggan yang baru duduk, dan mula meng'clear'kan meja itu. Bayangkan... Ya, ini restoran nasi ayam terkenal, punya banyak cawangan hampir disetiap negeri di seluruh malaysia.


Bayangkan.


Lina pun tak lalu nak makan. Eiiii....



Nota kaki penting : Lina hanyalah nama samaran semata. Hehe... Tetapi kepada yang bernama Lina dan meminjam duit mak ribu riban, tolong bayar. :D

Ini lah entri yang kononnya nak buat pendek-pendek, tapi cam terlebih panjang dah. Ishh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...