Iklan

May 20, 2011

Selepas 'Kukatakan Dengan Indah'

..bulan mengambang malam itu, menyimbahkan sinarnya melalui cermin tingkap yang sengaja diikatkan langsir tinggi supaya mudah bangun pagi. Sunyi sepi malam ini, tiada bunyi motosikal merempit di jalan yang lengang seperti biasa. Mungkin mereka bertukar angin malam ini, memberi ruang untuk orang kampung yang rumah-rumah di tepi jalan kesempatan lena awal dan tenang. Lagipun bukankah bulan sangat cantik, langit terang dan bintang bergemerlapan.



Yang gelisah cuma aku barangkali.



Tiba-tiba.




Ya, tiba-tiba ada lintasan di fikiran. Kenapa susah sungguh yer, untuk aku membuat satu keputusan? Ya, aku baru perasan, aku tiada perasaan cinta rupa-rupanya. Tiada perasaan rindu. Cuma sesekali rasa kehilangan menjenguk kerana suatu rutin yang berubah. Baru aku tahu. Baru aku sedar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...