Iklan

May 26, 2011

Terima kasih, pada kamu yang pernah bergelar sahabat

Sungguh, terima kasih yang sangat. Biarpun ianya cuma pertolongan kecil, yang tidak apa-apa. Sedikit, ianya tetap menyentuh naluri sahabat ini yang pernah meminjam bahumu tempat menangis.



Memang, tempoh itu bukannya pendek. Kita berkongsi cerita, berkongsi rasa. Lima hari seminggu, aku mengadap muka kamu. Kamu bosan dengan aku. Barangkali.



Kehilanganmu sahabat, sebenarnya sangat mengesankan aku. Terkilan, sungguh. Kerana aku percaya yang amat. Kerana aku hanya ada kamu, tempah meluah rasa, berkongsi segala. Dan sekarang, aku tidak punya sesiapa, aku takut untuk percaya.




Yang aku percaya, orang yang paling banyak menyimpan rahsia kita dan kita percaya, adalah sebenarnya adalah orang yang paling perlu kita berwaspada.




Maafkan aku sahabat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...