Iklan

Oct 19, 2010

Hari Kejadian

Rasa terharu bercampur baur menjadi satu juga. Sebabnya, ada beberapa orang kawan baru yg tidak pernah kenal muka melainkan melalui gambar sahaja, saling membantu dalam game di alam maya, mengucapkan 'Selamat Hari Jadi'. Ye.. hari ini hari kejadian aku di atas muka bumi dalam berbentuk berjasad. Dalam bentuk rohnya, dan entah jadi entah tidak adalah 9 bulan sebelum itu. Mungkin ucapan itu adalah biasa sahaja bagi sesetengah orang, tapi bila ianya lahir dari kawan seperti yg aku sebutkan itu sedangkan kawan-kawan yg pernah bertepuk tampar bahu, yg pernah menangis dan ketawa bersama, yg pernah berkongsi makan minum, buat tidak endah sahaja untuk 'just wish', jadinya agak membuatkan rasa terharu-haru itu melebih-lebih pulak.

Saya cuma berharap dapat memakan sepotong cheese cake sejak sekian lama seperti mengidam, tapi tak dapat2 dan bercampur malas nak parking jauh2 sebab tak ada parking depan Secret Recepi. Bertambah2 lagi tidak bersemangat sebab tak ada orang yang ajak.

Semalam bermimpi mendapat 4 hadiah besar. 1 – sejambak mawar merah daripada entah siapa2. 2 – gambar hiasan di dinding daripada adik yg kononnya aku nak sangat. 3 & 4 – tak tahu sebab tak sempat buka. Hahaha… ada jugak kes macam tu.

Sebenarnya tak pernah mengharapkan untuk meraikan hari kejadian semenjak menjejak angka 3 dihadapan. Hahaha…

Tapi sungguh, sangat2 teringin makan cheese cake, dan ianya hendaklah daripada secret recepi sahaja. :P


 


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...