Iklan

Feb 2, 2011

Cukup Tujuh Hari

Assalamualaikumm...

Bismillahirrahmanirrahim...

Nampaknya pemadaman blog ini hanya bertahan selama tujuh hari sahaja. Hahaha... Aku tidak tahan untuk terus tidak menaip sebarang luahan perasaan atau cetusan idea yang kadangkala datang tidak diundang dalam fikiran.

Awalnya aku bercadang hendak meneruskan sahaja penceritaan di blog baharu aku(yg dah agak lama tetapi terbiar bersawang), tetapi entah macamana jiwa aku tidak ada disitu. Macamana mahu menaip sekiranya asyik merenung kosong pada monitor dan jari jemari di papan kekunci menari tanpa jiwa. Songsang dan tunggang terbalik jadinya. Jiwa aku ada di sini nampaknya.. nampak tidak betapa lajunya jari jemari runcing ini menaip sekarang? Tak nampak? Go and check your eyes.. ada something wrong somewhere kot disitu.. hahaha...

Err... bercerita pasal mata, hari ini pakai contact lense semula after quite few years tak pakai contact lense. Dulu memang pakai, berselang seli dengan spek. Yang bagusnya, power kerabunan tidak naik selepas beberapa tahun pakai contact lense. Tak macam pakai spek, selepas beberapa lama mesti naik power. Jadi hari ini rasa janggal sikit tanpa spek mata, rasa pelik bila sentuh mata atau hidung tak ada halangan. Hahaha....

Okay, kembali ke pangkal jalan sekarang, cerita Cukup Tujuh Hari. Nak kata rindu ke blog ini, tak adalah sangat sebenarnya. Tetapi memang tidak pernah lupa kerana di sini sebenarnya banyak cerita suka duka hidup seorang aku ini. *Membuang blog ini selama tujuh hari bukannya idea asal pun sebenarnya, sebab sekiranya ada niat begitu mestilah adalah satu entri penamat atau pengucapan selamat tinggal ke apa ke. Ianya adalah tindakan reflect daripada gambaran jiwa yang sebenar. Hahaha.. Aku sendiri tidak faham dengan ayatku di sini. Tidak apa, abaikan.

Semoga dengan kemunculan semula aku di sini, ianya lebih menenangkan jiwa yang meronta-ronta nak menaip ini.

Nah, ambil lah.





Dictionary of the day
*Rujuk kamus DPB, delete adalah buang, tapi tidak ada pula perkataan undelete sebagaimana yang aku buat untuk blog ini, tekan undelete this blog yang setepatnya bererti mengembalikan semula dokumen atau apa-apa sahaja ke tempat asalnya iaitu restore.
Contohnya, bila kamu delete sebarang file di dalam komputer kamu, kamu boleh restore semula file tersebut ke tempat asalnya selagi kamu tidak membersihkan tong sampah yang berkenaan.
Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...