Iklan

Feb 12, 2011

Hari yang tidak sepanas biasa

Biasanya hari panas yang amat dengan langit terang membiru dan paginya sejuk dengan kabus tebal. Keadaan yang membuatkan perlu berhati-hati memilih pakaian untuk ke pejabat kerana jika tersilap pilih baju kononnya untuk menahan sejuk di pagi hari tetapi bila tengahari terkial-kial menahan panas. Ya, itu sekiranya keluar dari pejabat. Mujurlah untuk sementara waktu ini, kerja luar adalah sangat dan hampir tiada.

Bagaimanapun hari ini bermula dengan cuaca kurang menyenangkan tetapi alhamdulillah, perlu sentiasa bersyukur juga, angin sejuk bertiup agak kencang untuk mengeringkan kain jemuran. Langit tidak secerah biasa, kerana dilindungi awan-awan gelap bertompokan.

Bacaan novel tidak lancar lagi kerana terganggu oleh kerja yang memerlukan perhatian. Rela dalam paksa boleh diibaratkan. Tetapi kerana mahu menjaga persahabatan dan reputasi juga, maka diteruskan. Kerjanya tidak susah pada saya, dan memang saya suka. Cuma apabila memakan masa dihujung minggu begini yang kurang saya gemari. Saya luahkan semua rasa. Biar sahabat tahu, dan tidak saya hipokrit.

Permisi dulu, perlu tumpukan sebentar pada microsoft excel kerana sudah terbayang-bayang kerja yang belum siap itu. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...