Iklan

Feb 26, 2011

Empat malam yang berturutan

Seawal 8.30 pagi saya sudah meninggalkan rumah, sehabis sahaja tanggungjawab pagi iaitu menghantar dan menunggu Aisya menyelesaikan 'mengaji Quran' di rumah jiran sekampung yang jaraknya hanya 2,3 minit dari rumah. Tapi tidak sesekali aku biarkan dia pergi sendiri berbasikal di jalanraya yang agak sibuk itu. Aku tidak cukup yakin melepaskan dia di zaman yang pelbagai insiden yang tidak disangka-sangka ini sering berlaku.

Memandu ke pejabat selepas segelas air milo menjadi pengalas perut di pagi hari.

Kerja tidak sebegitu banyak sebenarnya, hanya kerja luar yang cuba aku beri kosentrasi untuk siapkan dalam masa terdekat kerana mengejar tarikh mati.

Sehingga malam.


Pulang, dan penat.

Dan perlu pula memikirkan beberapa perkara penting, walau tiada paksaan untuk itu. Di celah-celah bacaan 'Ayat-Ayat Cinta', yang tidak habis-habis. Di samping mencari sesuatu, kekuatan dari-Nya atau petunjuk-Nya. Tapi sungguh, aku keliru.


Empat malam berturut-turut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...