Iklan

Feb 23, 2011

Suatu masa yang lampau



Suatu ketika dahulu, masa itu sekitar awal kemunculan penyanyi cantik jelita di atas tu la, saya seorang budak perempuan yang sedang menuju remaja yang agak berisi. Tak ada la sampai obes, tapi abang yang sulung yang kuat mengusik selalu memanggil dengan gelaran 'debab'. Ya, panggilan untuk orang gemuk. Hehe...

Biasa la, perempuan, memang sentiasa nak nampak cantik dalam pakaian apa sekalipun, walaupun ketika berkembang gantung. Tapi berkembang dengan gaya la, bukan berkembang macam makcik-makcik di kampung. Dengan rambut di sanggul tinggi, menjemur ikan kering atau menjemur kain diampaian, diaorang memang tak kisah tentang cantik atau buruknya penampilan diaorang. Hahaha...

Saya pun nak cantik, macam penyanyi di atas. Sangat fanatik pada Fauziah Latiff yang cantik, langsing dan berambut panjang ikal masa tu. Setiap majalah yang ada cerita dan gambar dia, memang wajib beli. Berangan-angan nak kurus macam dia, supaya pakai apapun nampak cantik terletak. Lebih-lebih lagi kalau pakai seluar jeans, sebab masa tu tengah top fesyen tu. Tapi sebab tak mampu nak beli seluar jeans sendiri, pakailah yang kakak punya. Labuhnya kena lipat banyak, besarnya lagi macam pakai sarung guni.

Bab rambut pun, kalau boleh nak simpan panjang macam Gee. Ikalnya, dah sama dah, tapi panjang memang tak boleh. Masa tu sekolah, pakai tudung separuh hari, tak prihatin pun bab-bab jaga rambut, mana mak nak kasi simpan rambut panjang-panjang.

Semuanya nak macam dia la. Sebab dia cantik. Sekarang, dia lagi cantik. Tapi sekarang saya tak nak jadi macam dia dah. Saya nak jadi diri sendiri. Ehemm.. biasalah, orang dah matang berfikir. Hehe...

Akan tetapi saya masih mengagumi kecantikan dia. Dia suka sukan lasak, bodi dia cantik tidak kurus sangat. Dia masih, pakai apapun tetap cantik terletak. Oh yer.. lagu-lagu dia, dari dulu sampai sekarang masih saya hafal kebanyakannya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...