Iklan

Jun 8, 2011

Kejap Ada, Kejap Tiada.

Ini cerita di sebuah restoran yang asalnya hanya menjual kek dan roti (cake and bakery shop) kemudiannya dimajukan dengan menyediakan tempat duduk untuk makan minum di situ, dan ditambah dengan menu-menu tambahan 'ala-ala' cafe'. Ini cerita beberapa bulan lepas, ketika kami kebosanan memikirkan apakah yang boleh mengisi perut kami selain nasi, nasi, nasi. Hari-hari makan nasi pada waktu makan tengahari, memang kadangkala bosan juga.


Makanya pada hari tersebut, kami kononnya hendak menjamah kek (semestinya di Secret Recipe), tapi ketika melakukan dua kali pusingan yang jauh mencari parking kosong, sangat mendukacitakan sekali. Tiada pakring untuk kami, jadi akhirnya kami mengalah sahaja dan menuju ke kedai kek yang tersebut bergambar di atas. Ya, gambar di dinding cafe itu cantik. Saya suka.



Alamak, tiba-tiba rasa bosan. Kena habiskan entri ni cepat-cepat sebelum aku give up dan tekan butang ctrl + A dan delete.


Aku order kopi. Alaaa... caffe late. Dia cakap takder.

Ok, kopi putih (white coffe la). Pun takder.

Akhirnya dia cakap, sumer air yang berkopi takder.


Isshhh.. dah tu, yang pergi letak dalam menu tu apesal. Nak kena cepuk betul la. Aku dah berbunyi, perlahan jer tapi cukup untuk sampai ke telinga situkang ambik order 'Kalau tak ader semua, buang la dari menu!'.. dengan nada geram!!!

Pastu aku order mee aper ntah, dalam gambar dalam menu nampak kering macam mee goreng. Tapi, sangat2 mengecewakan... bila sampai sahaja, ianya seperti mee rebus dalam claypot.



Aku makan tak sampai separuh, terus blah.



Eh, sebelum tu aku bayar dulu. Memang sangat tidak puashati, tapi aku tetap kena bayar. Err.. lainkali sori la nak masuk kedai tu lagi. Lalu kut kakilima pun kalau boleh nak elak.


Babai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...