Iklan

Jun 11, 2011

KL Gangster dan Nurkasih The Movie

Ya, kedua-dua filem di atas tidak ada kaitannya, apatah lagi jalan cerita keduanya yang jauh langit dengan bumi. Kata adik aku, kalau nak tengok NURKASIH, kena siap awal-awal bawa tisu. Bukan sebungkus, tapi sekotak. Filem itu sedihnya dari awal cerita sehingga akhir. Kalau anda seorang yang keras hati, hati batu, mungkin tak apa. Itu kata adik aku. Aku tak tahu sebab aku tak tengok lagi. Aku rasa dah habis cerita itu ditayangkan dipanggung. Mestilah aku tak sempat tengok, sebab dimanakah hendak dicari panggung wayang di terengganu ini kecuali di Mesra Mall sahaja, yang jauhnya hampir 2 jam dari sini.


Ok, sungguh, aku sangat teringin hendak menonton filem tersebut. Tapi aku sabarkan hati dulu. Tunggu. :D



KL GANGSTER, aku sungguh tertarik dengan trailernya. Macam hebat sungguh. Harap-harap bukanlah seperti filem KONGSI yang aku tonton minggu lepas di rumah adik. Tak sempat nak faham, tak sempat nak cari lawak sesuai untuk aku gelak habis-habisan. Aku rasa macam terpinga-pinga cari kelucuannya dimana seperti diceritakan seorang kawan yang menonton dipawagam, tup tup dah habis! Pendek bebenor rasanya filem melayu ni yer.

Tak macam citer SALT yang aku tonton malam semalam. Dah la ianya membuatkan aku tidak boleh berganjak dari kerusi depan komputer tu. Bila dah si salt tu berjaya menyelesaikan operasinya, aku ingatkan dah dipenghujung cerita, rupa-rupanya baru separuh! Memang dahsyat dan action tidak putus-putus. Oppss... sori, sangat tidak patut buat perbandingan dengan filem mat saleh. Hehe...

Tak, aku bukan nak bandingkan filem. Masa tu jer.

Harap-harap Kl Gangster mampu beri kepuasan. Yer la, kalau tidak ditapis dimana-mana bahagian la kan. Baca tentang kes saman menyaman ni, aku rasa hampir 90% penonton filem Kongsi tak sedar pun apa-apa kod rahsia ker, kata kunci ker, password ker. Cuma bila dah mereka bising, aku pasti ramai yang ulang tengok sebab nak cari kat mana kod rahsia tu. Kan.


Ok bye.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...