Iklan

Jan 18, 2012

Words on Wednesday

Bismillahirrahmanirrahim....

Semangat masuk pejabat hari ini. Dalam baju kurung kain kapas, berbunga-bunga kecil warna merah samar latar putih.

Sebab...

Hari ini boss tidak akan seharian di pejabat, kalau masuk pun mungkin sekejap sahaja. Pagi. Aku boleh membuat kerja (dan relaks) dengan senang lenang. :D


Oh, jap jap. Nak isi borang cuti. Ahad ni nak cuti. Cuti pertama untuk tahun 2012.
.
.
.
Siap. Jumpa satu blog ini, ralit membaca entri-entri pendek yang sangat pendek, tetapi setiap perkataan ada maksudnya. Sedap pulak membacanya. Oh, rupa-rupanya Nizamsani ni blogger terkenal. Aku jer yang tidak kenal. Ada waktu-waktunya aku rasa seperti katak dalam bilik air di rumah, memang luas berganda dari bawah tempurung, tapi antara dinding-dinding yang sama, empat segi. Sesekali keluar, disepak atau dikais penyapu.


Rancangnya nak naik ke KL, tapi teringat mungkin Aisya ada exam dalam tempoh terdekat. Biasanya awal tahun ada exam atau test. Tanya dia. 'Tak tahu, cikgu tak cakap apa-apapun'. Internet kat depan mata setiap hari. Aku surf, cari jadual exam sekolah rendah tahun 2012. Jumpa ini. Aku dah tanda siap-siap pada kalendar baru atas meja. Boleh pergi KL, TOV atau Ujian Pengesanan bermula 29 haribulan. Sempat lagi buat study week sebelum ujian.


Takut. Aku masih penakut seperti kata Yuna. Maka aku layan lagu ini hari ini.





Titik

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...