Iklan

Aug 4, 2008

Hari yang malang dan suram

Terasa. Berjauh hati. Aku menangis teruk jugak hari ini. Betapa aku berkecil hati. Perkara-perkara yang berlaku ini membuat aku membuat pelbagai andaian. Aku hanya diperlukan ketika mereka memerlukan. Dan apabila, aku tidak lagi diperlukan, aku akan dibuang jauh-jauh. Tidak lagi dipeduli, apa lagi hendak mencariku. Salahkah andaianku? Atau salahkah aku kerana membuat andaian? Sedangkan, mereka yang tidak mahu aku membuat andaian-andaian itu, sepatutnya berterus-terang akan apa sebenarnya yang berlaku. Aku cuma manusia biasa, yang tidak mampu mentafsir secara total, tetapi hanya mampu menduga. Mampu berfikir dan merekacipta pelbagai andaian dan perkara, tetapi tidak akan mengetahui perkara yang sebenarnya sekiranya tidak diberitahu jawapannya!

Dan aku menangis lagi hari ini. Kerana kecil hati. Kerana berjauh hati. Dengan beribu soalan yang tiada jawapannya bermain diminda. Apa salah aku? Dimana salahku? Sewenang-wenangnya aku tidak dipedulikan lagi, seolah-olah aku manusia yang tiada hati dan perasaan.

1 comment:

  1. RINDU
    Dikau dtg lg..
    Menyapa segenap sanubari
    Dikala sepi mencengkam diri

    RINDU
    Apakah yg dikau cari..
    Mengapa sering menghimpit hati

    RINDU
    Tidakku tahu keperluanmu..
    Bijak mencuri lakaran perasaanku

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...