Iklan

Aug 24, 2008

Sayu.

Pernahkah terasa,
suatu perasaan yang membengkam di dada,
tak terluah dengan kata-kata,
sakitnya, peritnya,
sesaknya bagai nafas yang lelah,
hanya kita yang merasa...

Pernahkah merasa,
keseorangan, kesepian,
kesunyian saat memerlukan,
hanya alam yang menemankan,
diatas,
langit membiru,
mengikuti setiap langkah..
disekeliling,
udara berhembus,
mengiringi tiap perjalanan..

Aduhh... It's being 4 days, aku terasa bagaikan berada dalam bilik tertutup, sunyi sepi, tiada sesiapa, sangat menakutkan. Last few days, aku bermimpi bagaikan ada kuasa sihir hendak menguasai, hinggakan dari dalam mimpi sehinggakan aku terjaga, ayat 'Lailahaillah' tidak berhenti-henti terucap di bibirku. Aku masih sempat mendengar ayat itu terucap sebaik sahaja aku terjaga, dan cepat-cepat aku beristighfar. And then, keesokan malamnya, aku bermimpi pula kawan aku mati dibunuh. Selepas dia meninggal, aku masih melihat dia seolah-olah dia sengaja memunculkan diri dihadapan aku. Malam kelmarin pula, i got a really sad dream. Aku kehilangan orang yang paling aku sayang dalam mimpi itu. Dah la dalam berapa hari ini, kesihatan aku sangat tidak memberangsangkan. Hari-hari aku, aku rasakan sangat mendung seperti hari nak hujan, tapi hujan tak turun-turun juga!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...