Iklan

Aug 4, 2008

Ogos..

Sudah lebih daripada setengah tahun berlalu bagi tahun 2008. Ogos sudah menjengah tiba. Cepat betul masa berlalu. Terfikir juga, apa yang telah berlaku sepanjang awal tahun ni. Kerja, kerja, kerja. Aku sedar, kekadang orang yang melihat, atau yang mendengar (apabila aku bercerita), pelik dengan aku yang berkerja selalunya sampai ke malam hari (biasanya, setiap pukul 9 malam aku pastikan aku sudah berada dirumah melayan dania, atau menonton tv). Tapi, kalau aku balik awal ke rumah, aku rasa bosan. Aku akan melayan rasa letih, dan mungkin tertidur! Aku rasa aku membuang masa. Jadi kerana itu, aku menghabiskan masa di pejabat (sekarang aku banyak kerja sangat!) sehingga jam 8 hingga 8.30 mlm. Kadangkala, bila dah sampai rumah, dah mandi, makan dan rehat sekejap, aku akan kembali segar dan bertenaga, dan seterusnya akan meneruskan kerja sehingga jam 1 pagi. Tidur, dan esoknya rutin yang sama akan bermula lagi sehinggalah kerja-kerja yang sedang membebani ini siap sepenuhnya.

Selepas itu, aku akan boleh relaks sedikit dalam kerja seharian. Menjenguk site, discuss dengan site supervisor, mengambil dania pada waktu petang dan membawa makan aiskrim sebagai upah menjadi 'good girl', dan ke taman permainan. Dan perancangannya, lepas siap kerja-kerja mengisi tender ni, aku nak pergi kuala lumpur, last shopping before ramadhan dan raya!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...