Iklan

Aug 26, 2008

Kala dugaan bermula.

Aku sedar, kesihatan aku kurang baik sejak akhir-akhir ni. Kemudian, pada waktu-waktu ini juga segala macam perasaan datang bercampur baur. Sekejap 'moody', sekejap ok jer, kejap-kejap karang, rasa macam orang yang gembira, senyum dan ketawa serta mengetawakan orang. Sukar untuk tidak berkongsi masalah dengan sesiapa, dan sukar juga untuk memendam semua rasa itu sendiri. Hati ini bagai menggeletik ingin meluahkan segala kerisauan, ketakutan, keraguan, dan segala jenis rasa yang berbaur ini. Last-last, kawan lama juga yang dicari. Serba sedikit mendengar pandangan, meluahkan kebimbangan, dan biarpun sedikit kelegaan telah meresap ke dalam diri, masih ada ketidakpuasan hati.

@11.07 pm, with streamyx @ home at last.
I know internet ada banyak kegunaan pada zaman IT sekarang. Tetapi, aku juga tahu dan sedar, untuk mengejar kemajuan, kita juga kena sedar dengan kedudukan itu. Bukannya apa yang membuatkan aku install streamyx kat rumah ni. Every month i need to pay RM49.95 to tm for telephone bill yang mana jarang sangat digunakan. Mak kekadang ada la call abang yah kat johor yang memang jarang call rumah. Busu plak (tinggal di KL) biasa telefon handphone aku jer. Maxis to maxis, murah la kan. Tak pun aku buat miss call kepada dia, sebab aku tahu prepaid dia tak pernahnya luak. Hehe.. So, add up RM10 for this streamyx. Rasanya, untuk kat rumah aku, tak der la rugi sangat. Tak tahu la kalau kat rumah orang lain camner.

So, malam ni i'm blogging through my laptop at home, at my room. Karang kalu adik aku nak guna, pandai-pandai la dia sambung ke pc dia kat luar tu. Tak pun, siang-siang hari masa aku kerja, dia layan la internet kalau dia tak kerja.

Ok.. nak layan magazine lak, before sleep. Esok kerja.. tak nak fikir banyak-banyak.. just think positive..Good nite malaysia..
Oh yer.. Tahniah Datuk Sri Anwar Ibrahim untuk kemenangan di Permatang Pauh malam ni!

1 comment:

  1. Bersungguhkah
    Engkau dalam percintaan
    Beranikah menempuh dugaan
    Kerana kubimbang
    Kau tak mampu untuk bersama
    Menghadapi rintangan
    Di hari muka

    Bukan mudah
    Untuk menguji hatimu
    Bukan maksud
    Menolak cintamu terhadapku
    Harap kau bertahan
    Bukan hanya di permulaan
    Ku tak ingin lagi
    Mengejar bayang...

    Entahkah apa gerangan
    Jiwaku rasa tertekan
    Setelah lama ditinggalkan
    Sunyi tanpa berteman..
    Peritnya kanangan silam
    Kuharap tidak berulang
    Tak ingin lagi aku dilukai
    Memang banyak dugaan
    Terpaksa kupertaruhkan
    Terhadapmu..
    Maafkanlah aku..

    Kekasihku ..
    Dugaan datang menguji
    Tiada erti
    Tanpa kesungguhan yang kau beri
    Kan terbenam nanti
    Dan yang rapuh gagal berdiri
    Andai kita mungkir
    Berpegang janji..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...