Iklan

Sep 29, 2008

Ramadan yang beransur pergi, Syawal yang bakal menjelma.

Ramadan beransur hampir ke penghujung untuk kali ini. Syawal pula bakal menjelang tiba. Aku memang diberi cuti awal-awal lagi oleh boss. Masuk minggu ni sajer, aku dah mula bercuti. Tapi, aku tidak berbuat apa-apa. Kemeriahan terasa kurang sikit. Abih-abih pun aku cuma mengemas rumah, menyapu sampah, dan semua kerja-kerja biasa yang sering dibuat hujung minggu. Paling tidak pun, untuk menunjukkan serba sedikit sambutan nak beraya pada mak, aku layan mak beli pasu bunga besar dua biji dan tanah 3 beg. Aku gotong royong dengan mak alihkan bunga cina yang aku beli dekat Cameron Highland bulan Julai lepas (kalau tak silap aku) ke pasu yang besar itu. Dan pokok bunga 'ong' (aku tak tahu orang panggil pokok tu pokok apa, tapi aku tahu setengah orang panggil pokok tu, pokok 'ong') ke dalam pasu besar yang lagi satu. Pokok tu, Pok Usop yang buat kerja landscape kat projek kolam renang hari tu, yang bagi kat aku masa aku pergi ke kedai bunga dia. Yang lain yang aku buat, aku beli bunga plastik 2 jambak, warna peach dan krim untuk menggantikan bunga plastik yang rasanya hampir 2, 3 tahun tidak bertukar di ruang tamu kat bawah. Aku gubah ringkas, campur serba sedikit bunga lama, dan letakkan di tempat yang sama. Itu sajalah sambutan aku untuk Syawal kali ini.

Sebenarnya, aku nak postkan kat sini ucapan selamat hari raya aku untuk kawan-kawan aku, dan pembaca blog ni yang mungkin aku tak kenal. Thanks to all of you yang sudi menjengah coretan aku ini. Semoga hari raya kalian meriah, penuh keberkatan, penuh keredhaan dan kalian bahagia di samping insan-insan disekeliling kalian.

Buat teman-teman, Selamat Hari Raya, ampun maaf dipinta. Wani, Man, Farah serta Faris, semoga kalian gembira dan bahagia selalu. Nur, semoga harapan dan impian menjadi kenyataan. Ain, jangan nakal-nakal, awak tu dah besar dan dah layak bergelar isteri dan ibu. Kawan-kawan yang lain... semoga kita semua sentiasa redha dan bersyukur dengan dugaan dan pemberianNya.. Amin.

1 comment:

  1. Ermmm...Insyaallah su..thanks..semoga apa yang kita impikan tercapai..setiap dugaan yang melanda kita tempuhi dengan tabah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...