Iklan

Mar 18, 2009

Hari ini keadaan jiwa tidak tenteram

Bismillahirrahmanirrahim...

Keadaan jiwa atau 'mood' sangat kurang menarik. Ianya boleh digambarkan seperti telah berlaku gangguan emosi di awal pagi ketika sesampainya aku dipejabat seterusnya mengakibatkan gangguan emosi sepanjang hari. Seterusnya ditambah pula perencah-perencah yang menambahkan lagi 'suasana hati' itu.

Arahan kerja yang berulang-ulang. Boss yang kurang memahami. Menyebabkan aku melayan soalan-soalan boss dengan jawapan yang sangat tidak memberangsangkan, dengan muka yang masam kelat. Anyway, dalam perasaan yang tidak menentu itu, sempat juga menyiapkan beberapa perkara (berkaitan kerja semestinya!). Dah berada di tempat kerja, dan waktu kerja, takkan perkara itu berkaitan kain baju dan pinggan mangkuk pulak kan. Hehe..

Sehingga malam ini, 'keadaan jiwa' masih kurang menghangatkan. Keluar ke klinik gigi dengan Aisya juga, hanya untuk berhenti seketika di hadapan klinik gigi yang gelap dan tutup. Diaorang ni nak berniaga ker tak??? (Pinjam ayat Nur!). Jadinya, cuba mencari 'suasana hati' yang lebih tenteram dengan melencong ke Giant. Cadangannya untuk membeli selipar kerana selipar NYC merah kesayangan telah putus. Dah beberapa minggu kalau nak keluar ke mana-mana yang tidak rasmi (ke pasar dan pantai misalnya) terpaksa pakai high heel yang dah lusuh. Cadangan itu berjaya dilaksanakan dengan membeli selipar Nona (kot) berharga RM20.00 sahaja. ;D

At least, dengan menjalankan urusan pembelian itu (eceehhh.. cam order bahan binaan jer, mujur tak hutang! Hahaha..), sedikit 'keadaan jiwa' yang kurang tenteram itu telah berkurang. Well, shopping is the best cure for stress is it? At least, it's work for me!

Aisya dah lena, dan mama mengadap blog.. Hmm..

*Rujuk online dictionary, mood ialah keadaan jiwa atau suasana hati.

1 comment:

  1. hiiii..akak taknak dtg kl lagi? pahit sgt ke kak?by the way, keadaan jiwa sy pun sgt kurang tenteram. haihh..dugaan kan kak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...