Iklan

Mar 24, 2009

Lapar dan birthday wish

Bismillahirrahmanirrahim...

Aku lapar. Malam tadi tak makan nasi. Lunch semalam pun kul 12.30 tengahari. Pas lunch tu, tak makan-makan sampai petang. Malam tadi, lepas kalerkan rambut, mandi dan solat magrib terus bersambung ke isyak (sebab solat magrib dipenghujung waktu!), dan mengajar Aisya yang sedang membuat correction pada kertas soalan exam dia tu, perut menyanyi lagu keroncong.

Jenguk ke dapur, lauk tidak menarik. Potong kek dalam peti semangkuk kecil, dan kononnya nak bakar roti. Tapi Aisya datang menyibuk. 'Mama, maggi yang cik masak tadi ada dok lagi?'. Laa.. ada lagi ker? Aku jenguk kuali. Okay, cukup untuk aku dan Aisya. Tak perlu bakar roti. Jadinya, dinner aku dengan kek dan maggi jer yang di'share'kan dengan Aisya.

Pagi ini. Aku lapar. Perut aku dah mula menyanyi-nyanyi. Lagu pun sudah sumbang barangkali.

Oh ya. Aku tiba-tiba teringat. Hari ini besday Zeela. Salah seorang blogger yang aku ikut perkembangannya sejak awal blog ini direkacipta.

Happy birthday Zeela. Alamak, sori! Akak tak tahu plak yang ke-berapa. Hehe.. Rasa-rasanya sekitar 24 hingga 26 kot. Tul tak? Eh.. pandai-pandai jer aku berteka-teki di blog sendiri. Hahaha... Semoga panjang umur dan murah rezeki (common wish!).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...