Iklan

Mar 23, 2009

My new way to release tension

Bismillahirrahmanirrahim...

Aku pernah bercerita tentang cara yang aku buat to release my stress. Cuma semenjak aku merekacipta blog ini, aku tak pernah lagi berbuat sesuatu seperti yang pernah aku lakukan dulu-dulu untuk melegakan stress. Sebenarnya cara itu sangat berkesan. Cuma mungkin, akan timbul sedikit penyesalan selepas itu sekiranya hasilnya tidak memuaskan hati.

Cara itu ialah dengan memotong rambut pendek-pendek. Ya. Aku pernah berbuat demikian beberapa kali sepanjang hidup aku. Yang pertama aku ingat ketika belajar di USM, Penang dulu. Daripada rambut yang panjang hanya lepas sedikit daripada bahu, aku potong pendek seperti... alaa.. aper nama heroin citer 'Ghost' tu? Yang kahwin ngan orang muda tu? Dah terbayang muka dia ni, tapi lupa nama dia. Alaa.. tahu-tahu sendiri la ek. Aku potong pendek gaya dia dalam citer 'Ghost' tu la. Dan aku sangat berpuas hati sebab amoi cina tu potong sangat cantik. Masa tu tensen blaja..biasa la. Hehe..

Ok. Yang aku ingat lagi, sekitar awal 00-an. :D. Masa tu rambut memang panjang jugak la. Rasanya dah bawah dada sikit. Pun potong pendek stail heroin 'Ghost' tu. Tapi sangat tidak berpuas hati sebab awek melayu tu potong tak cantik. Terlebih pendek. Walaupun rasa ringan kejap kepala daripada stress, tetap ada sedikit perasaan menyesal.

Aku rasa awal tahun lepas pun aku potong rambut juga kerana stress. Memang lega rasanya. Mujur rambut cepat panjang.

Haaa... kali ini aku jumpa cara baru. Aku sebenarnya rasa nak potong rambut. Tapi, aku rasa sayang. Nantilah. Biar panjang skit lagi baru aku potong. Kali ini, untuk melegakan stress... taraaa.. aku warnakan rambut!!! Hahaha...

Akhirnya berjaya juga. Sebenarnya dah agak lama beli pewarna rambut tu. Tapi takut nak buat sendiri bila baca instruction yang macam-macam tu. Cam menakutkan jer. Kena test kat belakang telinga untuk 48 jam la. Takut alergik la. Mungkin sensitif untuk kulit kepala yang gatal-gatal la. Aku hairan, kenapalah dia letak instruction dan warning yang agak menggerunkan sebegitu.

Malam ini, kerana agak stress, dan tangisan yang tertahan, aku kalerkan jugak rambut aku tanpa mempedulikan warning-warning yang menakutkan itu. Dan hasilnya, aku tidaklah menyesal walaupun tidaklah terlalu puas hati dengan hasilnya. Bau wangi, nampaklah perubahan kaler di puncak kepala, tetapi kurang jelas di bahagian hujung.

Well. Ok la tu. At least, my stress is quite release without cutting my hair short.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...