Iklan

Dec 29, 2009

Malam-malam terakhir 2009

Salam...

Tadi pergi beli kasut sekolah Aisya. Tambahan lagi sepasang kerana yg sediada dah berlubang walaupun tidak tembus..eh? camner tu? lubang tapi tak tembus? hehe.. Well, sebenarnya tertetas jahitan jer, tak tembus kerana sebelah dalamnya di gam plak sekali lagi. Ingat lagi, zaman saya dulu-dulu, kasut sekolah sungguh tahan lasak. Paling kurang pun, 2 tahun boleh tahan lagi walaupun mungkin ada lubang dan lusuh. Yer la, kami kurang mampu untuk bertukar kasut sekolah setiap tahun. Selagi boleh dipakai, selagi itulah disarungkan ke kaki. Nak kasi putih dan nampak baru, disapukan kapur cecair tu la setiap kali selepas dibasuh pada hujung minggu.

Persiapan persekolahan yg lain dah settle. Cuma tunggu jer la untuk masuk sekolah sesi petang mulai minggu depan. Tengok la plak bagaimana nanti keributan yg mungkin berlaku kali ini. Tapi, mungkin tidak seribut tahun 2009 barangkali. Kerana awal-awal lagi mak dah bagitahu kaklong sedia menumpangkan Aisya ke sekolah pada waktu tengahari apabila hendak mengambil Sarah yg mula masuk pra-sekolah. Petang waktu pulangnya, saya, ayah dan cik semuanya sudah free untuk mengambil Aisya. Insyaallah, keadaan menjadi tenang nanti.

Cerita di tv sangat membosankan pada minggu terakhir 2009 ini. Langsung tidak ada movie count down yg best-best. Sungguh sadis sekali. Seperti juga mood saya yg sangat-sangat membosankan. Tidak mengceriakan langsung kecuali seminggu minggu lepas. Setiap hari mahu pergi lambat ke pejabat dan pulang cepat ke rumah kerana ada 'baby bising' kat rumah. Saya rasa boss saya sungguh-sungguh memendam rasa marah pada saya minggu lepas. Nak marah, takut saya berhenti kerja plak. Pendam jer la. Hehe...

Kemudiannya bermula minggu ini, minggu terakhir 2009 ini, malam-malam terasa sunyi sepi. Tiada lagi bunyi bising baby, Adam dan Rayyan. Tinggal bunyi suara Aisya yg menjadi bertambah-tambah manja kerana sekarang dia sorang sajer cucu di rumah ini. Kembali ke rutin asal, mengajar emak mengaji Quran, mengadap tv yg menayang cerita ntah apa-apa sambil merungut marah kerana menghabiskan duit yg banyak utk membayar bill Astro tetapi tiada tayangan yg menarik langsung. Eceehhh.. saper suruh engko pasang Astro? Tak der orang paksa pun! Hehe.. :P

Sudahnya, apabila nak mengadap internet pun rasa bosan dan malas, akhirnya membelek-belek majalah-majalah yg menimbun (turut menghabiskan duit saya tu, tanpa paksaan.. :P) dan tidur seawal jam 10.30 malam.

Errr... malam ni, mengadap laptop yg hampir 2 minggu sudah tidak dilayan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...