Iklan

Dec 14, 2009

Rancang yg kena terus buat, baru jadi

Bismillahirrahmanirrahim...

Selalu sangat saya merancang percutian ke mana-mana dengan adik kesayangan, Busu. Biasanya percutian yg dirancang itu jarang menjadi seperti yg dirancang. Alih-alih apabila tiba masanya, masing-masing sudah malas untuk ke mana-mana. Ataupun ada perancangan lain yg tidak terduga-duga. Atapun juga lebih selesa berehat sahaja di rumah sambil bercerita macam-macam.

Melihat keseronokan sahabat dan keluarganya menghabiskan masa semalaman di Suria Cherating Beach Resort, memberikan saya idea untuk membawa Aisya ke sana. Dan tanpa menunggu lama, saya terus membuat tempahan bilik untuk semalaman. Kebetulan pula seorang sahabat baik akan bertunang di rumahnya di Kemaman. Jadi idea itu datang tepat sungguh pada waktunya. Dari Kemaman terus ke Cherating dan keesokkan kembali ke Kuala Terengganu. Cukuplah untuk menghilangkan rasa bersalah kerana tidak membawa Aisya bercuti-cuti ke mana-mana musim cuti sekolah ini.

Tapi sekarang, kena fikir juga untuk menghadiahkan dia sesuatu yg menarik sabagai ganjaran menghabiskan Iqra' 1 sehingga Iqra' 4 dalam tempoh setahun. Supaya dia lebih bersemangat lagi. Tidak lupa juga untuk harijadi dia pada 1hb. Januari nanti. Hmm...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...